• Kofot

Vad är rätt att kalla "änglabarn"? Okänslig kollega...

Man ska inte gradera sorg. Hur någon upplever sin förlust är individuellt och för din kollega så var det tidiga missfallet ett änglabarn.

• Kofot
    Lindsey Egot the only one skrev 2013-10-14 11:24:48 följande:
    Självfallet är det det, men det hjälper inte mamman som förlorat sin 7 månaders att behöva ta del av den kvinnans missfall just nu.
    Det är en annan femma. Samtidigt så kanske kvinnan med missfallet sörjer och känner att hon vill dela med sig?
    Jag vet inte men det kan vara så.
  • Kofot
    Lindsey Egot the only one skrev 2013-10-14 11:49:51 följande:
    Och då är min fråga. Varför har man behov av att projicera sin egna sorg på någon som precis förlorat sitt barn? För jag har varit med om folk som dragit upp sina döda katter två dagar efter min 14 åriga dotter dog. Katter lever inte längre än en människa. Ett barn ska överleva sina föräldrar.
    Anonym (ängladotter) skrev 2013-10-14 11:47:48 följande:

Och det tycker du är helt okej och i sin fulla rätt att göra till en som nyligt fårr begrava sitt 7månaders gamla barn?!

Vad som är okej eller inte är otroligt svårt att avgöra kan jag känna. Sorg är sorg och alla bearbetar den på olika sätt. Är det smidigt att uttrycka sig på det sättet? Nej inte alls men alla människor är inte smidiga.
  • Kofot
    Lindsey Egot the only one skrev 2013-10-14 12:08:23 följande:
    Nä tyvärr är dom inte det. Tyvärr är det oftast gränslösa personer som gärna flyttar fokus från det som gäller till sig själva.
    Så är det. Tyvärr så vet inte alla när det är lämpligt att lägga fokus på sig själv eller låta andra vara i fokus. Jag har även stött på personer som inte vet hur de ska trösta eller visa att de "förstår" vad den andra går igenom och då kläcker ur sig något klart olämpligt. Det är svårt det här.
Svar på tråden Vad är rätt att kalla "änglabarn"? Okänslig kollega...