• Stampis

Första kuren pergotime okt. 2013

Endrömivitt skrev 2013-10-10 21:02:10 följande:
    Hej! Det blev fel årtal i förra tråden jag startade, det skulle såklart vara 2013 och inte 2014. Jag har precis fått veta att jag har PCO och jag har nu börjat med primolut nor för att utlösa blödning och därefter ska jag ta min första kur med pergotime enkel dos. Någon som är i samma sits eller liknande och vill följas åt?
    Hejsan! 

Jag är ganska ny här kan man säga men har hört om denna sida förut. Därför tänkte jag nu kika runt lite och hamnade här. Jag är under utredning och har precis fått Pergotime utskrivet. Har inte börjat med det ännu men inväntar min mens. Är förväntansfull inför vad som kommer hända men försöker att dra ner hoppet lite ifall det inte går den vägen som jag vill. Verkar funka lite olika för de flesta här såg jag. Har läst lite om det på nätet och sedan ringde min Barnmorska mig lite snabbt och förklarade hur man skulle gå till väga. Men nu börjar jag bli nervös att jag ska göra fel när min mens väl kommer.. Ja, detta är en hel djungel. Men ska bli kul att se hur allt slutar! =) 
  • Stampis
    Glimmra skrev 2013-10-28 20:09:52 följande:
    Stampis välkommen hit! Ja visst känns det som en djungel i början men det är inte så svårt bara du håller koll på vilken dag du ska börja med pergotime :)
    Har du någon egen äl eller har du ätit nån medicin för att få mens?
    Tack! =) Jag har mens men den är oregelbunden. :/ Har inte ätit någon medicin alls. Ska bli kul och se hur allt kommer se ut framöver.. 
  • Stampis

Någon som vet vad som stämmer. På förpackningen står det att man ska ta den förstatabletten 5e mensdagen, men på lappen som min "läkare" skrivit ut står det 6e dagen.. Även hon jag pratade med när jag beställde tid för besök dag 13 sa 5e dagen.. Jag tror att jag följer det som står på receptet, alltså 6e dagen!

• Stampis

Jag körde på det hon sa till mig i telefonen, samt att det stod i receptet hon hade skrivit ut! Lika bra tror jag. Min mens varar ju i 7 dagar så.. Vi får se, det ska nog gå bra hoppas jag iaf!:)

• Stampis

Var iväg på undersökning idag! Han kunde se 2 ägg på 13 mm vardera! Återbesök om 1 v igen! Och han sa också att ÄL skulle va om ca 6-7 dagar. Så det är väl bara att ligga i som han sa själv till mig:)

• Stampis

Jag var på UL idag igen, äggen har växt som de ska så ÄL borde va vilken dag som helst nu! :) Inte känt något ännu iaf! Men hoppas så på att ÄL är snart, min sambo åker och jobbar till Norge på Onsdag kväll :/

• Stampis

Men jösses vad kul! GRATTIS! Då får vi kanske om allt går som det ska hyffsat samtidigt?

• Stampis
    Majken33 skrev 2013-12-12 17:28:00 följande:
    TACK alla snälla! Förstår att det kan vara bittert när andra lyckas så jag är rörd över era lyckönskningar. 

Stampis: Ja, verkligen. Har du räknat ut BF? 
    Theresan: Tack. Jag ska försöka att inte oroa mig :) 
    Glimmra: Tack. Jag hoppas det.
    Ungmamma: Tack! Spännande och det låter lovande. Jag har främst haft ömma bröst, uppsvälld mage och yrsel. 
    Endrömivitt: Så himla lustigt att vi är två som lyckats bli gravida när vi ätit provera. Tänkt på dig med. Så skönt att få se pyret och att veckorna går fort! 

Och håller verkligen tummarna för er alla! Och att det här ska gå vägen. 

Kramar! 
    Nej, har inte det men jag hade min senaste mens den 3 Nov! =) Har du räknat på ditt BF? =)
Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013