Inlägg från: Moasmostermia |Visa alla inlägg
  • Moasmostermia

Första kuren pergotime okt. 2013

Gick som jag förväntar mig idag! Just nu bara så arg på mig själv! Ska under tre månader försöka gå ner i vikt innan de skriver ut pergo. Så ja inte mkt annat att göra än å försöka med de. Blir att ringa tillbaka i januari.

• Moasmostermia

Jo de är sant. Gäller att se allt positiva i allt. Mitt BMI ligger på 31. Så siktar på - 7 kg sedan hänger jag på telefonen när de öppnar efter julledigheten i januari. Så får jag mina pergo!

• Moasmostermia

Räknade ut idag att mitt BMI ligger på typ 30. Ett tips när man väger sig hos läkaren är att inte ha skor på sig. Vanligtvis väger jag mig på morgonen enbart i trosor. Gjorde de imorse och mitt BMI är lägre. Men de är bara att tuta å köra.

• Moasmostermia

Zion: Där jag går så anser de att man är normal viktig när man har ett BMI på mellan 18,5-25. Så där tror jag absolut inte är några problem.
    Tråkigt att testet visade negativt.

• Moasmostermia

Glimmra: okejs. Ja min arbetskollega har pcos och hon säger att de inte är bra med gör mkt protein för oss samt inte med kolhydrater. Vad i hela friden ska man då äta? Luft?

• Moasmostermia

Glimmra: haha ja den får vi testa. Tror Dick man dör på kuppen. Försöker hålla mig borta från kolhydrater. Att körs lchf funkar inte för mig. Min mage säger ifrån på de. Men en liten light version får allt gå.

• Moasmostermia

Glimmra: ja då är vi två som behöver de. Men jag är så otroligt trött på morgonen! Tror jag behöver införskaffa mig lite vitaminer att knapra på. Annars så tycker jag de är otroligt skönt att gymma. Ska önska mig ett par stavar i julklapp.

• Moasmostermia
    Glimmra skrev 2013-11-13 11:58:24 följande:

Jag äter "mitt val kvinna", det innehåller bla folsyra som är bra att äta innan och när man är gravid. Så det är väl toppen att skaffa lite vitaminer. Men så är det nog mycket själa inställningen till träningen man behöver jobba på. Det finns ju tusen grejer man kan göra istället, så man måste nog bara bestämma en tid som passar och inte rubba på den alls. Vi får försöka med det :)

Ja jag var och köpte de på apoteket idag. de var för energi , fertilitet och en till kommer inte ihåg vad den sista var. haha men men så får se vad som sker. jo precis de är sant. ska i alla fall bege mig till gymmet imorgon efter jobbet och beta nån timme där. ja har hört om folsyra att man ska äta de.
  • Moasmostermia

Glimmra: kämpar med vikten, så har inte kommit så mkt längre. Längtar till januari så jag får starta. Håller mina tummar för dig!

• Moasmostermia

Härligt!! Själv ska jag ringa till kk imorgon och ska förhoppningsvis få börja äta pergotime.

Endrömivitt skrev 2014-02-25 12:40:06 följande:
    Var länge sen jag var här inne nu( är trådstartaren). Ser att fler har plussat nu, stort grattis till er! Håller tummarna för att ni andra snart med får det efterlängtade plusset. Jag är i vecka 24 nu och man har precis börjat se sparkarna på utsidan av min mage. Helt fantastiskt och jag är så otroligt tacksam för jag vet hur många som får kämpa. Stor kram och lycka till allihop??

Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013