Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (månen)

tröttnar efter 3-4 mån in i relationen

nu har det hänt igen. träffat en kille i 4 månader och vi är ihop. i början kändes det bra, han blev störtförälskad och är jätterar mot mig. jag blev förälskad.  men nu den senaste veckan har jag mest tyckt att han är jobbig som hör av sig hela tiden och jag drar mig undan. ju gulligare han är mot mig, desto mer stör jag mig på honom. är irriterad på hans sätt att prata på, att han berättar om saker som är fullständigt irrelevanta och ointressanta för mig. han märkte att jag var off och frågade varför, så jag sa att jag kände mig inte helt på topp... då skulle han plötsligt pyssla om mig och vara extra gullig, men jag kände mig inte mottaglig... ju mer han höll på desto mer ilska kände jag. vill inte ha hans uppmärksamhet, vill bara bli lämnad ifred. 

tror att jag måste lämna honom... känslorna är nog på väg bort och när jag ser på honom känner jag ingenting längre. samtidigt vill jag känna, men det är som att allt bara är väck. känner mig elak som ingenting känner också. förstår inte mig själv. 

det är inte första gången det är så här. det har varit så i varenda förhållande jag har haft förutom ett som varade i 8 år. och då var jag kär under alla åren.

är det nåt fel på mig som tröttnar efter 3-4 månaders relation? har läst många trådar här inne om kvinnor vars dejter/killar är på i början och sen slutar höra av sig efter ett par månader...  tänker ofta att jag är precis som de. jag klarar av att hålla känslorna uppe så länge det är nytt, fräscht och jag fortfarande jagar, men sen när jag vet var jag har honom tappar jag helt intresset och känslorna... 

är inte ens ung längre... :(

finns det nåt sätt att arbeta bort detta? 

• Svar på tråden tröttnar efter 3-4 mån in i relationen
  • Anonym (månen)

jättetacksam för svar... snälla ni... tycker detta är skitjobbigt. 

• Anonym (f it)

Nej, bli inte ihop helt enkelt. Alla måste inte leva i monogam tvåsamheten. Du är inte typen, inse!

• Anonym (månen)
    Anonym (f it) skrev 2013-10-10 23:56:27 följande:
    Nej, bli inte ihop helt enkelt. Alla måste inte leva i monogam tvåsamheten. Du är inte typen, inse!
    där har du fel. jag trivdes fantastiskt bra under de 8 år jag hade ihop med ett av mina ex. såg inte till nån annan under hela den tiden, var kär i honom hela förhållandet och hade lätt kunnat vara ihop med honom för gott (han som bröt).

är totalt ointresserad av polyrelationer, relationsanarkism och dylikt. testade det lite som yngre, men det kändes bara ovärt.  
  • Vinterankan

Var lite mer selektiv. Jag tröttnar också snabbt och levde därför som singel i många år innan jag träffade min sambo. Se till att dejta ett bra tag och bli inte tillsammans med folk efter bara en månad eller några veckor.

Svar på tråden tröttnar efter 3-4 mån in i relationen