• ullerika77

Present 1-åring, tips önskas!!!

Jag behöver hjälp...!!
    Skall på kalas imorn, lördag, och har panik för jag har ej fixat present...

Det är en liten kille som fyller 1 år, han har en storasyster på snart 4 år så "allt" inom leksaker, brukssaker och även inom kläder (då de använder mycket unisex) har de redan...

Så Jag skulle vilja ge pojken en "unik" present, bara till honom, om ni förstår vad jag menar!?
    Men jag har total ide'torka...!! *suck*

Kramar från en som supertacksam för tips!!! :)

• Svar på tråden Present 1-åring, tips önskas!!!
  • LillGris

Förstår vad du menar men en ettåring blir typ mer glas för pappret och snöret än för innehållet så jag skulle vänta med att köpa nåt speciellt tills barnet fattar lite mer :)

• ullerika77

Jo, det kan jag hålla med om, presenter i de tidiga åldrarna är ju lika mycket för föräldrarna, men jag vill ju inte att de ska tänka "ännu en leksak"...

Så är tacksam för fler tips! :)

• Sous

Ett födelsedagståg, kanske? Ett sånt där man sätter ljus på vagnarna och kan byta siffror. Eller en mätsticka man sätter på väggen och kan rita in längd och ålder.

• ellbennet

Mjukdjur kan man aldrig ha för många av!...Oftast! ;) Bor ni i närheten av ett Ikea så finns det jättefina mjuka dockor som vi köpte till vår son som han älskar. Födelsedagståg finns risken att de redan har för på varenda dop jag varit på har nog den lille fått minst ett födelsedagståg men fråga föräldrarna vad han tycker om och vad de redan har hemma?

• nirakanna2

Småpresenter som såpbubblor, tjocka kritor och egen målarbok? Som sagt, inslagningspappret och snöret kan var det som uppskattas mest

• Ramborg

Köp nåt fint plagg istället. Som flera redan sagt, ettåringar bryr sig inte om vad som är inuti paketet.

42.
  • LillGris
    ullerika77 skrev 2013-10-11 08:38:31 följande:
    Jo, det kan jag hålla med om, presenter i de tidiga åldrarna är ju lika mycket för föräldrarna, men jag vill ju inte att de ska tänka "ännu en leksak"...

Så är tacksam för fler tips! :)

Du kan ju köpa något som han har glädje av i framtiden. T ex ett sånt fotavgjutningskit, barnet får öppna ett paket med roligt papper, sen gjuter man av fötterna och det kan ju vara kul att ha i vuxen ålder. Om du fattar :)
  • LillGris

Vår son fick massa leksaker på sin ettårsdag. Det kändes mest som ett jäkla slöseri med pengar och miljö. Rn mysig bok kan ju vara kul? Jag fick början på en servis de två första åren, som sedan byggdes på så jag hade en komplett finservis när jag flyttade hemifrån. Ska man ge nåt sånt t ex är det ju bra att göra när de är så små att de inte fattar/bryr sig för det är väldigt uppskattat när man flyttar hemifrån men lär vara aptrist att få fyra kaffekoppar när man fyller sex liksom :)

• frökenelisabeth

Nu har du ju inte så mycket tid, men till min systerdotter gjorde jag en egen pekbok med lite färgad kartong, olika bilder (foton på henne, min syster/svåger, deras katt, en boll, en fisk, en strumpa... osv) och ett gäng plastfickor i storlek A5. Band ihop med ett snöre. Jag är inte så pysslig, men det här var rätt enkelt ändå. Fast tar ju som sagt lite tid, inte bara att gå ut och köpa.

Pekböcker är en jättehit hos min ettåring annars, man kan ju skriva en liten dedikation inuti om man vill.  

Såpbubblor som nån skrev är också hur kul som helst för ettåringar.

Annars, hmm... Nåt med killens namn på? Kan ju finnas tallrikar, muggar och liknande att hitta om man har lite tur.  

• pluvdo

Sonen fick bland annat stapelmuggar när han fyllde ett år som var väldigt uppskattade.

Men först skall jag gå in i garderoben och säga pisspotta... men säg det inte till mamma.
  • Sous

Det är ju inte direkt självklart att barnet är döpt, eller att de haft ett stort dop, och alltså behöver de ju inte alls ha fått massa saker då...

• ullerika77

Hej o tack för alla tips! :) Jag tar med dem i tanken när jag ger mig ut på stan! ;)

Kram

Svar på tråden Present 1-åring, tips önskas!!!