Inlägg från: FemmeM |Visa alla inlägg
  • FemmeM

Blir så j-la irriterad!

jordgubben11 skrev 2013-10-11 19:04:31 följande:
    Skaffa ett liv du har inget med saken att göra! Tror du själv du är perfekt du vet inget om henne igentligen.
    haha nån tog åt sig :P
  • FemmeM

TS, det är bara fortsätta säga nej när det inte passar er. En människa som inte kan uppfostra sina barn ska väl inte få förstöra er uppfostran? 
    Man behöver inte vara snäll HELA tiden bara för man är någons förälder. Barn mår bra av att inte få allt de vill ha. Barn som får allt, jämt, kommer bli olyckliga som vuxna, kanske redan som barn, det är jag helsäker på.

• FemmeM
    Erizajo skrev 2013-10-11 14:30:05 följande:
    Förstår dig! Min 6 åriga tjej brukar leka med en flicka som får Allt! Hon är rejält överviktig då hon varje dag får läsk, chips, godis, glass osv, då jag i hela mitt liv varit överviktig är vi noga med att bara ge godis på lördagar om inte nån fyller år eller så. Försökt förklara för dottern men när det bjuds så tackar hon inte nej för hon är en riktig gottegris, jag vet inte hur jag ska ta upp det med föräldrarna, "kan ni sluta göda min dotter, vill inte att hon ska bli lika tjock som er dotter!" nej skitsvårt!
    MM så där är det här på gården med. Blir irriterad på andra föräldrar som bjuder hej vilt utan ens fråga om det är okej. Klart min 6-åring inte självmant säger nej när de bjuder på kakor, klubbor osv. Grrr
    Är också överviktig och vill INTE föra det vidare till mina kära barn. 
  • FemmeM
    jordgubben11 skrev 2013-10-12 13:34:39 följande:
    Tycker ni TS på allvar har me saken att göra? Haha ni är sjuka...
    Om det går ut över hennes barn ,som det gör, det står i TS,så har hon väl med det att göra. Vare sig det gäller godis eller göra saker, så kan väl ingen annan bestämma över någons barn. Visst, att hon skämmer bort sina egna barn men gäller det andras barn så frågar man först och accepterar ett nej.
Svar på tråden Blir så j-la irriterad!