Inlägg från: pluvdo |Visa alla inlägg
  • pluvdo

Blir så j-la irriterad!

FemmeM skrev 2013-10-12 15:14:04 följande:
    Om det går ut över hennes barn ,som det gör, det står i TS,så har hon väl med det att göra. Vare sig det gäller godis eller göra saker, så kan väl ingen annan bestämma över någons barn. Visst, att hon skämmer bort sina egna barn men gäller det andras barn så frågar man först och accepterar ett nej.
    På trådstarten att döma så tycker jag snarare att det låter som att det som bekymrar TS mest är att den andra mamman är mer omtyckt för att hon säger ja mer, medan TS framstår som "elaka mamman" för att hon säger nej till vissa saker.

Det är ju knappast så att det är skadligt för barnen att mamman låter dem ta hem fem kompisar åt gången. Det är väl upp till mamman att känna efter hur mycket hon orkar med? Nä, jag tror bara att TS är trött på att bli jämförd och att hon känner sig om en sämre mamma för att hon inte orkar lika mycket och så.
    Men först skall jag gå in i garderoben och säga pisspotta... men säg det inte till mamma.
  • pluvdo
    jordgubben11 skrev 2013-10-13 14:54:41 följande:
    Pluvdo//Okej vad tycker du de ska göras åt det?
    Jag tycker att TS skall försöka komma över sina otillräcklighetskänslor istället för att skjuta över ansvaret för sin irritation på andra. I princip.
    Men först skall jag gå in i garderoben och säga pisspotta... men säg det inte till mamma.
Svar på tråden Blir så j-la irriterad!