• K C J

Blir så j-la irriterad!

Finns en mamma på vår gata som aldrig säger nej till sina barn! (jag har inte hört i alla fall och då umgås våra barn mycket)

Vad de än frågar och vad de än vill ha så blir det ett ja! Om fem ungar skulle vilja följa med hem vid hämtning så är det inga problem för henne... Hon frågar ofta om min dotter får följa med på saker de ska göra och ibland säger vi såklart nej för det finns andra planer. Men människan verkar inte lyssna utan fortsätter att det går bra för oss osv...

Tror hon är väldigt konflikträdd och säger ja för att slippa tjat osv.... Ungarna tjatar ju hela tiden om grejer och vissa saker säger vi såklart ja till och andra är big no! Men när hon är sån stor JA-sägare kan ni ju förstå att man själv framställs som elaka mamman...

Hur ska man hantera sånt här?           

• Svar på tråden Blir så j-la irriterad!
  • K C J

Det handlar inte om att jag känner mig mindre värd än den andra mamman bara för att hon säger ja hela tiden och jag säger det färre gånger...

Barnen lär sig knappast något på att få ja hela tiden. Låt gå uppfostran eller...?

Jag och min man väljer våra ja och nej fajter det ska gudarna veta! Men denna unge får verkligen bara ja hela tiden. Vi försöker verkligen att motivera våra nej så att vår dotter ska förstå. Men det kan bli svårt för henne att till sig när kompisen kommer efter och får ja... Det har varit många händelser denna helg men de tänker jag inte ta upp här. Kan ju nämna att mamman är själv väldigt mycket med barnen då pappan är borta med jobbet mycket. Tror att hon har valt det här uppfostringssättet till dem just för att slippa tjat och gnäll... För ett ja för henne blir ju "nöjda och glada barn" hela tiden...

• K C J
    jordgubben11 skrev 2013-10-12 13:32:58 följande:
    Eller en fjantig TS som inte värkar ha haft nån riktig motgång

Vad har mina motgångar med detta att göra??
  • K C J
    jordgubben11 skrev 2013-10-13 22:48:33 följande:
    de, har med att göra med att du verkar ha väldigt lite för dig och att de inte har hänt nått värre dedhär låter de som.
     På tråden folk som inte har varit med om nått har så små problem som dom gör stora de har det med att göra.

Nej, jag har inte för lite att göra... och problem det har jag haft i livet. Både väldigt stora men även små...

Det verkar som du inte förstår själva innehållet i mitt inlägg. Tycker du verkligen att det är ok att uppfostra sina barn på det sätt jag beskriver att kvinnan på min gata gör? Vad jag fått erfara genom livet blir de barn som får allt de pekar på samt aldrig upplever nej från sina föräldrar väldigt dryga under sin uppväxt och kan inte visa tacksamhet.
    De har ingen aning om vad förvärsarbete innebär och tror att pengar finns i en uppsjö...

Om du inte har något vettigt att komma med så kan du väl fortsätta med annat...      
Svar på tråden Blir så j-la irriterad!