• Pruppan

Hur länge håller "dopfikat" på?

Vi får tyvärr bara hyra lokalen vi vill ha mellan 13 och 16. Klockan 16 är den nämligen uthyrd till någon annan så vi måste ha hunnit städa till dess.
    Lokalen ligger precis intill kyrkan (MAX 5 min promenad). Jag hade från början tänkt att bjuda på både lunch och tårta men måste kanske begränsa mig...

Kommer vi hinna med lunch, kaffe och tårta samt presentöppning?

• Svar på tråden Hur länge håller "dopfikat" på?
  • HumDis

Oj, det blir nog ganska tajt. Räkna med minst en timme för att städa om inte alla kan hjälpa till. Vårt dopfika med smörgåstårta och därefter tårta, kakor samt kaffe och presentöppning tog ca 2,5-3 timmar. Vi var 40 personer på dopet och det tog ca 2 timmar att städa lokalen. Jag skulle nog satsa på enbart tårta samt kaffe...

• Pruppan

Tack för svaret!
    Jag funderar på att köra på plasttallrikar så att man bara kan slänga och slipper diska. Vi blir nog närmare 40 st men har ett par stycken som gärna hjälper till. Kanske ska vi skriva i inbjudan att fikat är mellan 13 och 15-30? Så att ingen känner sig utkastad?

• HumDis

Vad är det för typ av lokal? I vår var det rätt mycket man skulle städa. Eftersom det är en annan som skall in klockan 16 så hade jag nog satt fikat till 13-15 så att man har en ärlig chans att hinna städa. Dessutom får man räkna med att folk inte bara reser sig klockan 15 och går utan att det tar en stund att säga hej då...

• KRAM

Vi var ca 50 pers med barn. Dopet började 12 och tog en halvtimme. Vi hade hyrt församlingslokalen precis brevid och folket åkte från festen vid 17. Då hade vi ätit mat, druckit kaffe med kaka och haft presentöppning.
    Vi städade inte eftersom det ingick i priset.

• Pruppan

Det är ett kök och en matsal. Men man (min mamma, pappa och min sambos mamma och systrar) kanske kan börja städa lite när gästerna fortfarande är kvar eller? Typ diska och plocka lite?
    Så drar jag av dammsugaren när alla gått.

Svar på tråden Hur länge håller "dopfikat" på?