Inlägg från: Anonym (mayz) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mayz)

hjälp, vad ska jag göra?

Den främsta grunden till varför ens partner drar sig undan är väl att denne har tröttnat på en. Men det kan finnas ett flertal alternativ till den frågan.

Du vet redan historian med min sambo så den behöver jag inte skriva ner igen.

Ett av de alternativen kan vara att hon faktiskt mår dåligt under ytan. Hon kanske i grund och botten ville undvika att det skulle påverka ert förhållande men märker inte själv att det påverkar ert förhållande negativt när hon inte berättar om det också. Dvs hon ser inte själv den markanta förändringen som pågår mellan er.

Ett annat alternativ kan vara att hon känner sig osäker i sig själv, sitt utseende. Hon kanske känner sig stressad och har omedvetet bestämt sig för att lägga ner mer tid i det.
    Jag brukade ha sex minst en gång om dagen med min sambo det första året och vi hade det regelbundet i 2 år, nu har vi dock tappat gnistan ganska fort. Det hände när jag började högskolan och fick mycket på tankarna. Jag har ju alltid varit osäker på min kropp men det har ändå aldrig varit något problem för mig i sexlivet. Men stressen däremot.. Den tar som fan på mina krafter och ibland kan jag börja skena iväg med tankarna när vi ska ha sex och är tvungna att avbryta det hela. Det är tur att jag har en sambo som accepterar mitt problem och hjälper mig att försöka slappna av till och från.

Det tredje alternativet är att hon faktiskt kan ha tröttnat på ert förhållande. Och du kanske lägger stor vikt vid att hennes ex går i er klass.. u know I feel ya. Det finns liksom under allt en oro att hon ska gå tillbaka till honom innan skolan är slut eller hur? Det är en smärtsam tanke. Att behöva se henne varje dag med någon annan. Någon som brukade vara du.

Jag känner dig. Du är en helt fantastisk människa och du förtjänar det allra bästa. Det bästa är om du tar upp det med henne så snabbt du kan. Även om det är så att ert förhållande tar slut så finns det många fiskar i havet. Men jag minns mitt första förhållande jag också. Det är svårt att släppa taget om det. Tills man i sitt nästa förhållande inser hur dåligt det var och att man faktiskt mår bra i det som blivit. Du MÅSTE prata med henne.

Head up.

Svar på tråden hjälp, vad ska jag göra?