Renault clio?
Är clio bra bil? Värd att lägga ut pengar på, ska åka och kolla på en :)
Är clio bra bil? Värd att lägga ut pengar på, ska åka och kolla på en :)
Beror ju helt på årsmodell etc.
Skulle generellt sett säga - NEJ. Sedan finns säkert undantag av bra exemplar, men har bara hört folk med problem. Vi hade rn Citroen c4 tidigare och det var samma franska kvalitet på den Fransmänen är bra och innovativa ingenjörer men lägger inte ner så mycket tid på testning, är vår slutsats
Hört mycket dåligt om franska bilar också! Men ör bara en bil tillfälligt eftersom jag behöver en relativt fort så de kanske går med en clio då :)
Absolut! Vet man vad man köper och betalat därefter så gjorde vi, passade vår plånbok då och de flesta felen gick på garanti... Värre om man tror man får ev kvalitets bil och sen får alla möjliga problem, då blir msn ju besviken.
Tänk bara på att andrahandsvärdet är kass, så räkna inte in stora summor vid ev försäljning.
Kör Renault Clio i jobbet så jag skulle INTE köpa en privat. Alltid nå fel på jobbarbilen. Köp en Kia istället.
Det blev ingen Clio, lika bra kanske ;)
Titta på en Kia Rio eller en Kia C'eed. Jag själv har en Kia Sportage som jag är sjukt nöjd med. Toyota Auris är också en bil som kan vara värd en titt. Ford skulle jag generellt avråda ifrån pga begynnande rostproblem bara inom några år. Har en kompis som har köpt en Ford Kuga när de kom som nya och rosten har börjat pocka på uppmärksamhet redan nu och hon har bara haft bilen något år.
Kollat på Skoda eller Dacia? Dacia Sandero kostar ju bara från 79.000:- har jag sett i reklam :)
Har en renault clio -97. Så jävla fantastisk så det finns inte. GRYM på vintern. Kommer upp för hal, oplogad backe med relativt nybliven förare bakom ratten medan grannen med sin fina fyrhjulsdrivna audi stod kvar nedanför.. Bensinsnål, billig försäkring, billig skatt, billig i inköp. Lätt att fixa grejer på om man inte är rädd för att bli smutsig. Inte den vackraste eller mest utrustade, men det ser man ju inte när man sitter i ;) Är det ny bil det gäller så hade jag köpt kia eller lik ande, nyare clios är ännu fulare än vad min är. Haha
Mina föräldrar har en clio, tror den är från -10 och de älskar den. Har lånat den för jobbresa när min bil var trasig och kunde inte tro att en sådan liten och billig bil kunde vara så pass skön att sitta i på långkörning.