• HannaS83

Jonatan/ Jonathan ?

Tror att vi äntligen hittat namn till vår lilla kille som är beräknad till 12 nov! Det var VÄLDIGT svårt att komma överens! Men nu blir det nog Jonathan.. eller....Jonatan... vilken är finast? Sen måste vi bara komma på ett mellan namn med. Kan vara något lite ovanligare gärna med fin betydelse och som gärna får börja på J med! Nån som har något förslag? Syskon heter Lea och Mikael. Efternamnet är kort hårt och tyskklingande.

• Svar på tråden Jonatan/ Jonathan ?
  • HannaS83
    Jonte76 skrev 2013-10-13 08:28:24 följande:
    Hanna, det finns inget rätt eller fel.. bara tycke och smak. Välj det du och din respektive tycker är bäst, fel kan det nämligen inte bli smile1.gif
    ????
  • HannaS83
    HannaS83 skrev 2013-10-13 09:30:44 följande:
    ????
    Det skulle ju vara en smiley inte frågetecken.... Det är sant som du skrev :)
  • sasso78

Jonathan ser bäst ut precis som min dotter som heter Nathalie. Utan h ser det inte lika bra ut tycker jag.

• barnluktarbajs
    HannaS83 skrev 2013-10-13 07:34:42 följande:
    Jag tycker egentligen att det ser bäst ut med H. Men tycker ni det blir "fel" då jag valt utan h varianten på de andra barnens namn?
    Ärligt talat, så tror jag inte att någon förutom ni föräldrar skulle tänka på eller ens reflektera över att ni valt att stava ena barnets namn med h och de andra barnens namn utan h. Jag fattar inte ens hur man ska stava Lea eller Mikael med h? Leah och Michael, eller? 
  • tilj75

Min Jonatan heter utan h och alla stavar fel. Men jag tycker det är finare stavning utan.

• Abbe83

Jonatan tycker jag är finast, finns på min lista med favoritnamn till framtida barn.

Mellannamn förslag:
    Jack
    James
    Jamie
    Jarl
    Jens
    Jeremias
    Jetro

Jim
    Jimmy
    Johan
    Jon 
    Jona
    Jonas 
    Josef 
    Joshua
    Judah/Juda

• ALY538
    Jonte76 skrev 2013-10-12 22:04:56 följande:

Jag personligen gillar inte namn med "konstlade" bokstäver som inte uttalas. Skapar bara förvirring

... heter du Jonatan? (undrar) ;)
Svar på tråden Jonatan/ Jonathan ?