• JennieCH

Gravidsymptom kvar efter mf, någon som har erfarenhet?

Ska beskriva min graviditet lite snabbt. 18 sep testade vi positivt -1 BIM. Vi vår oerhört glada men kunde inte riktigt förstå det och jag ställde mig in på att vi skulle få missfall. Jag försökte skydda mig och för det mesta blockerade jag bort lyckan även om den trängde igenom då och då. När jag var i v6 hade vi vårt första samtal på MVC som gick bra och vi var glada när vi gick därifrån, det var helt plötsligt lite mer verkligt att det faktiskt fanns en blivande bebis där inne. 1 h senare ringde BM och rådde oss till att åka in till gynakuten för att se att graviditeten satt rätt. Efter lång orolig väntan fick vi se på skärmen att det fanns ett litet frö där 5+3. Vi var glada men min oro för missfall fanns kvar. Den natten fick jag en blödning. Det rann färskt blod ner i toaletten och vi ställde oss in på att missfallet var på gång. Jag mådde skit dåligt, dels utav oro men även utav gravid illamåendet som fortfarande höll i sig. 6 dagar efter blödningen åkte jag in till gynakuten igen för att få graviditeten kollad och få hjälp. På skärmen såg jag denna gång inte bara ett litet frö utan även ett pickande hjärta och de sa att allt såg bra ut. Jag var så lycklig. Jag bestämde mig för att nu skulle jag minsann tro på detta och bara njuta av att vänta vår efterlängtade bebis. Jag åkte och köpte en fyll i bok om graviditet så att jag skulle kunna göra det hela ännu mer verkligt. 3h senare kom det blod. Sedan ännu mera blod, med klumpar och hela min värld rasade. Vi har alltså fått missfall. Det jag nu undrar är hur länge jag ska behöva ha mina gravidsympton kvar för nu 5 dagar efter mf mår jag fortfarande väldigt illa och brösten ömmar lika mycket om inte mer. Någon som känner igen sig??

• Svar på tråden Gravidsymptom kvar efter mf, någon som har erfarenhet?
  • Lovisian

Jag tror att jag fick MF i fredags - är typ 99% säker. Ska kolla det imorgon. Men det konstigaste tycker jag är att mina bröst inte alls gjorde ont innan och nu gör det jätteont och har växt på två dagar. Sen mår jag illa också. Så ja jag känner igen mig. Sitter ditt fortfarande kvar? När försvann det om det gjort det?

• JennieCH
    Lovisian skrev 2013-10-21 11:43:45 följande:

Jag tror att jag fick MF i fredags - är typ 99% säker. Ska kolla det imorgon. Men det konstigaste tycker jag är att mina bröst inte alls gjorde ont innan och nu gör det jätteont och har växt på två dagar. Sen mår jag illa också. Så ja jag känner igen mig. Sitter ditt fortfarande kvar? När försvann det om det gjort det?

Mitt sitter kvar, så sent som i söndags spydde jag upp frukosten, det var då 12 dagar efter mitt mf :(. Är riktigt trött på detta nu måste jag säga. Det är svårt att bearbeta ordentligt när symptomen inte ger med sig.

Vad kommer det sig att du inte är säker på ditt missfall? Hur långt gången var du? Hoppas att det var falskt alarm gör dig.

Jag ska på efterkontroll imorgon, tror att det kan finnas rester kvar nämligen eftersom jag mår så dåligt fortfarande.
  • Lovisian
    JennieCH skrev 2013-10-22 04:39:55 följande:
    Mitt sitter kvar, så sent som i söndags spydde jag upp frukosten, det var då 12 dagar efter mitt mf :(. Är riktigt trött på detta nu måste jag säga. Det är svårt att bearbeta ordentligt när symptomen inte ger med sig.
    Vad kommer det sig att du inte är säker på ditt missfall? Hur långt gången var du? Hoppas att det var falskt alarm gör dig.

Jag ska på efterkontroll imorgon, tror att det kan finnas rester kvar nämligen eftersom jag mår så dåligt fortfarande.
    Usch :( Hoppas du blir bättre snart, så himla jobbigt att bli påmind också om att man skulle varit gravid. Jag är inte säker eftersom mina gravtest är starka fortfarande plus att jag fick ont i brösten efter "missfallet" - hade inte haft det innan. Jag fick som stark mensvärk, blödde gammalt blod och klumpar (blod och en hudfärgad klump), nästan ingenting nytt blod alls, dock blödde jag nytt veckan innan och gick då på kontroll och BM sa så att det INTE var ett missfall för det var ingen blödning från livmodern. Efter det började det här med klumparna, men det gick någon vecka mellan.

Ska på kontroll idag och då får jag veta vad det var, men jag tror det är MF, vad skulle det annars vara liksom? :(

Ska ni försöka direkt igen? Jag tänkte köra på direkt så jag glömmer det här så fort som möjligt...
  • JennieCH
    Lovisian skrev 2013-10-22 08:01:48 följande:
    Usch :( Hoppas du blir bättre snart, så himla jobbigt att bli påmind också om att man skulle varit gravid. Jag är inte säker eftersom mina gravtest är starka fortfarande plus att jag fick ont i brösten efter "missfallet" - hade inte haft det innan. Jag fick som stark mensvärk, blödde gammalt blod och klumpar (blod och en hudfärgad klump), nästan ingenting nytt blod alls, dock blödde jag nytt veckan innan och gick då på kontroll och BM sa så att det INTE var ett missfall för det var ingen blödning från livmodern. Efter det började det här med klumparna, men det gick någon vecka mellan.

Ska på kontroll idag och då får jag veta vad det var, men jag tror det är MF, vad skulle det annars vara liksom? :(

Ska ni försöka direkt igen? Jag tänkte köra på direkt så jag glömmer det här så fort som möjligt...
    Hur gick det för dig? Hoppas så att det inte var ett MF.

Jag testar stark plus nu 2 veckor efter och det kan man tydligen göra upp till 9 veckor efter säger dem, men hoppas det snart blir negativt så jag kan börja med ÄL test. Vi ska köra på med en gång, vi längtar efter en liten bebis och trodde inte vi skulle kunna få barn så nu hoppas vi bara att det ska ta igen.
  • Lovisian
    JennieCH skrev 2013-10-22 19:58:03 följande:
    Hur gick det för dig? Hoppas så att det inte var ett MF.
    Jag testar stark plus nu 2 veckor efter och det kan man tydligen göra upp till 9 veckor efter säger dem, men hoppas det snart blir negativt så jag kan börja med ÄL test. Vi ska köra på med en gång, vi längtar efter en liten bebis och trodde inte vi skulle kunna få barn så nu hoppas vi bara att det ska ta igen.
    Jag har lika lite svar idag tyvärr...gjorde vul och hon kunde inte se graviditet, missfall eller utomkveds. Men allt såg bra ut...? Så himla sjukt. Men jag fick göra blodprov och får svar idag. Testade mig imorse och tyckte att strecket va svagare, så det är säkert MF.

Isf kör vi igång direkt :) Varför trodde ni att ni inte kunde få barn?

• JennieCH
    Lovisian skrev 2013-10-23 07:44:31 följande:
    Jag har lika lite svar idag tyvärr...gjorde vul och hon kunde inte se graviditet, missfall eller utomkveds. Men allt såg bra ut...? Så himla sjukt. Men jag fick göra blodprov och får svar idag. Testade mig imorse och tyckte att strecket va svagare, så det är säkert MF.

Isf kör vi igång direkt :) Varför trodde ni att ni inte kunde få barn?

Hur långt gången är du? Låter ju konstigt att de inte ser något, tycker du ska träffa en annan läkare.

Vi försökte utan resultat och dessutom hade min sambo fått till sig att det inte var säkert att han kunde få barn efter ett ingrepp då han var 10 år. Nu vet vi ju iaf att det fungerar.

Jag är så nervös för min kontroll idag. Hoppas de kan hjälpa mig på något sätt för orkar inte må dåligt längre.
  • Lovisian
    JennieCH skrev 2013-10-23 12:31:33 följande:
    Hur långt gången är du? Låter ju konstigt att de inte ser något, tycker du ska träffa en annan läkare.
    Vi försökte utan resultat och dessutom hade min sambo fått till sig att det inte var säkert att han kunde få barn efter ett ingrepp då han var 10 år. Nu vet vi ju iaf att det fungerar.
    Jag är så nervös för min kontroll idag. Hoppas de kan hjälpa mig på något sätt för orkar inte må dåligt längre.
    Jag har gått (om det nu finns något kvar) 5+5 så det är inte helt konstigt att de inte ser något. Kan gömma sig så tidigt tydligen. Men som sagt tror fortfarande på MF, men det kunde hon inte heller se. Hon visade mig till och med bilderna och jag såg ingenting heller...

Hur gick det för dig? Fick du något svar?

Jag har inte fått svar. Hon skulle ringa imorse, så ringde jag nu och då sa dem att labbresultatet inte kommit ännu. Så himla irriterande att vänta hela j*vla tiden.
  • ChokladEller

Hej! Jag fick missfall för ungefär 2 år sen.

Det är så här att hormonerna kan hålla i sig upp till ett halvår efter missfallet. Jag hade symtom i 3 månader och de visade sig plus på stickor: men de var ingen bebis där. Det var bara hormonerna som inte riktigt gått ur kroppen. :(

• JennieCH
    Lovisian skrev 2013-10-23 15:26:04 följande:
    Jag har gått (om det nu finns något kvar) 5+5 så det är inte helt konstigt att de inte ser något. Kan gömma sig så tidigt tydligen. Men som sagt tror fortfarande på MF, men det kunde hon inte heller se. Hon visade mig till och med bilderna och jag såg ingenting heller...

Hur gick det för dig? Fick du något svar?

Jag har inte fått svar. Hon skulle ringa imorse, så ringde jag nu och då sa dem att labbresultatet inte kommit ännu. Så himla irriterande att vänta hela j*vla tiden.
    Nyss hemkommen och något omtumlad. Det var ett missfall jag fått men det är en tvilling graviditet så en liten fanns kvar med ett tickande hjärta 8+4. Inte konstigt att symptomen finns kvar då. Har blivit sjukskriven nu i 4 veckor pga ökad missfallsrisk och ska äta tabletter för att stoppa blödningen från det första. Snacka om att världen vändes upp å ner igen.
  • JennieCH
    ChokladEller skrev 2013-10-23 15:34:24 följande:

Hej! Jag fick missfall för ungefär 2 år sen.

Det är så här att hormonerna kan hålla i sig upp till ett halvår efter missfallet. Jag hade symtom i 3 månader och de visade sig plus på stickor: men de var ingen bebis där. Det var bara hormonerna som inte riktigt gått ur kroppen. :(

Fy vad jobbigt att ha kvar det i 3 månader. Vilken påminnelse hela tiden. Att jag har kvar mina berodde dock på att det fanns två innan och en fortfarande lever kvar. Liten chock men nu hoppas vi på det bästa.
  • Lovisian
    JennieCH skrev 2013-10-23 16:01:34 följande:
    Nyss hemkommen och något omtumlad. Det var ett missfall jag fått men det är en tvilling graviditet så en liten fanns kvar med ett tickande hjärta 8+4. Inte konstigt att symptomen finns kvar då. Har blivit sjukskriven nu i 4 veckor pga ökad missfallsrisk och ska äta tabletter för att stoppa blödningen från det första. Snacka om att världen vändes upp å ner igen.
    Men åh vad härligt Även om det fortfarande finns en liten risk så finns det ju ett stort hopp :) Det borde ju inte hända igen liksom. STORT GRATTIS!

Har fortfarande inte fått svar på mitt, så himla sega...men jag räknar med mf fortfarande :(
  • Lovisian

Mitt var tyvärr också ett missfall. Dock ingen tvilling så det blev inget embryo kvar där! Men vi kör igång direkt och hoppas på ett plus snart igen.

Lycka till och hoppas allt går vägen för er :)

• JennieCH
    Lovisian skrev 2013-10-24 13:56:54 följande:

Mitt var tyvärr också ett missfall. Dock ingen tvilling så det blev inget embryo kvar där! Men vi kör igång direkt och hoppas på ett plus snart igen.

Lycka till och hoppas allt går vägen för er :)

Nej va tråkigt :(. Hoppas ni blir gravida snart igen och att det så blir en bra graviditet med lyckligt slut.
  • Trasigmamma

Trist beklagar . själv åkte jag på missfall visade sig vara ett MA SEB 7 v, på julafton . Å alla gravsymtom kom åter som försvunnit . Höll på förblöda så blev inlagd å fick cytotec . 3 tabl. Senare så kom ja att blöda ca 4-5 dagar endast smått . Sen då blödningen upphört så hade vi lite sex ja å sambon .samma eftermiddag dök en liten blödfläk upp som en liten en krona typ :-/..

Å provade ägglossningsstickor som gav stegring i nån dag . Ska tillägga att dagen innan. Kollade ja då hcg gått ur kroppen med gravtester som visade negativt .

Men några dagar senare så poppar de upp massor med gravid sympt. Ha blir tokig för de borde inte vara möjligt med ny grav . Men de blir fler å fler . Dock visade ett "testa tidigt " klart negativt igår . Ja blir inte klok på detta !! Å nu få några droppar blod då och då typ 5-6 dagar mellan dem . Blir vekligen inte klok på detta alls

Svar på tråden Gravidsymptom kvar efter mf, någon som har erfarenhet?