Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Guacamole

MrsC74 skrev 2013-10-13 15:02:31 följande:
    Spatacus. Kalla den vad du vill men guacamole är det inte. Kallar du även hollandaisesås för bearnaisesås?

Har du förresten provat att göra en riktigt guacamole ?
    Kan göra som på mitt jobb, där fick vi "Husets mexikanska tacogratäng" en dag. De sa ju egentligen att de gjort en egen variant (läs svensk) på en mexikansk rätt som är mexikansk. Tungan ute
  • Wilowa
    Virriga Vera skrev 2013-10-13 16:02:10 följande:
    Om jag inte hittar mogen Avocado, så köper jag tärnad i salladsbaren på Maxi. Brukar även köpa minimozzarella där då den brukar vara billigare än på burk.
    Hu! Den avokadon kan verkligen smaka vidrigt! Jag älskar avokado, men den från salladsbaren spottade jag ut så fort som jag fick den i munnen.
  • Wilowa
    Virriga Vera skrev 2013-10-13 16:23:53 följande:
    Då har jag haft tur eller du otur.

Jag var lite snabb att posta inlägget, men jag tycker att man ska provsmaka den avokadon innan man använder den. Du vet ju inget om hur länge den legat där eller om de haft på nåt för att den ska hålla sig längre...elle om det kommit ner nåt anant till den som den tagit smak av, t ex räkor eller nåt annat mysigt. Äter man den i sallad kan man ju peta bort den om den inte är god, har man den i nåt så är det ju kört om man inte provsmakar innan.
Svar på tråden Guacamole