Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
Juliette: sorry att jag bara dundrar in här men jag måste förtydliga ett par saker så att du inte fattar fel beslut. Penny är inte läkare och arbetar inte främst med immunolgi och när hon gör det så är det oftast i lågdos, även om även hon har börjat anamma alla nyare immunologiska läkemedel. Hennes främsta specilalité och kunskap är livmodern, hennes övertygelse är att om den inte är i balans så kan det aldrig bli någon graviditet oavsett immunologi, endokrinologi osv. Penny är en underbar kvinna på alla sätt och jag rekommenderar henne varmt för vaginaltester, hysteroskopi osv. Däremot för immunologi så är det Dr D på Life Clinic som gör bredare utredningar och uppföljningar och glädjande nog så verkar han ha utökat sina behandlingsmetoder som tidigare var alldeles för snäva. Tilläggas bör också att det är långt ifrån alla som lyckas efter undersökning och behandling i Aten, även om det säkert är mer än hälften som lyckas. De som lyckas är oftast de som har hyfsat lätt för att bli gravida men med upprepade missfall.
Ang hysteroskopi så är det värt att lägga pengarna på att göra en riktig via Serum. I Sverige och Danmark så går man endast in med kamera och kollar efter och tar bort myom, cystor och endo. I Aten är det betydligt mer omfattande, livmodern dammsugas på ärrvävnader, infektionsspår, och dessutom görs ett implantationssnitt som inte ska förväxlas med priming och du får med dig allt på en CD till fredagsmyset .
Att skicka mensblod är att rekommendera, det är enkelt och billigt. Ureaplasma är viktigt att behandla för det kan förhindra en graviditet.
Googla endo-kost, det finns massor med bra läsning. Du bör bl a utesluta gluten, mejeri & soja.
Sist men inte minst så vill jag bara berätta att en väninna testade negativt med ÄD-blastisar på RD12 men positivt på RD 14 och tvillingarna är nu 2 månader