Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
lelle75 skrev 2014-03-13 19:35:27 följande:
Jag har fått progesteron i injektionsform på licens men de är endast 25 mg per spruta, läkaren utomlands sa att jag skulle behöva fyra sådana sprutor om dagen och man kan inte ta dem själv, en sköterska måste göra det. Har du ngn aning om det finns starkare sprutor än 25 mg?På min klinik i Tjeckien ordinerar de i.m progesteron som heter Agolutin 30 mg/ml och en inj är 2 ml =60 mg. Min sambo ger mig inj i sätesmuskeln 1 gånger per dygn och de gånger han är bortrest tar jag dem själv i lårmuskeln. Det är lite läskigt att sticka in en ca 7 cm lång kanyl i sitt eget lår och då är ändå jag sjuksköterska. Men vad gör man inte i kampen om ett barn... Fem dagar innan ET börjar man ta Agolutin och tar detta sedan fram till testdagen. Sedan kan man välja om man vill fortsätta med inj eller övergå till vag. Tyvärr har jag ännu inte haft möjligheten att göra det valet då jag inte testat plus. Men denna gång hoppas och tror jag på min tur ☺Har köpt läkemedlet på plats i Brno och även fått det hemskickat från dem.