• Juliette F

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

villsågärna38 skrev 2014-02-10 10:59:05 följande:
    Eller kan det vara Fetet trots allt? Nä, det är nog inte möjligt. Ska på ultraljud imorgon iaf. Då får vi se om det är nåt som pickar där inne. Bör vara i v. 7 om det är mitt egna ägg. Har bara fått missfall/MA med egna ägg tidigare så oddsen är väl inte bra direktt men orkar inte tänka så långt ännu. Oj, oj... Är fortfarande helt chockad!!!

Får jag hoppa in i tråden lite och gratulera!! Skrattande Det är absolut möjligt att bli gravid vid 42 med egna ägg, jag känner flera som varit det - och ännu äldre - som fött friska barn. Det kan ju också vara graviditet från ditt FET, när det stod gravid 3+ veckor. Skrattande
  • Juliette F
    villsågärna38 skrev 2014-02-10 13:43:14 följande:

Tack för dina ord! Känns skönt att höra. Har ju levt med uppfattningen om att min ägg varit skit i så många år så det är svårt att tro på detta. Inte varit gravid med egna ägg sen 2008. Herregud, tänk om detta skulle gå vägen!! Både gråter och skrattar idag!!! Kram

Det räcker med ett enda guldägg sägs det ju Skrattande. Underbart!! Vilken glad överraskning för din man i kväll. Solig En barnmorska har sagt till mig att de flesta kvinnor kan bli gravida med egna ägg upp till 43. Efter det är det lite svårare, men inte omöjigt. Jag känner 3 som har blivit gravida och fött barn efter 42. Friska barn i samtliga fall, så du har goda chanser. Baby 
  • Juliette F
    villsågärna38 skrev 2014-02-11 14:19:49 följande:
    Nu har jag varit på VUL. Man såg en hinnsäck men den var för liten för att se något i ännu. Ska dit om två veckor igen. Hjälp!! Olidligt. Kan nog vara så att jag hade ägglossning så sent som 20/1 när jag tänker efter så allt kan ju gott vara i sin ordning men får sånna jobbiga känslor nu. Har ju varit flera ggr på vul och fått neg besked så känns som att jag ställer in mig på det nu som ett försvar. Håll tummarna gör oss och pyret! Kram
    Oj, då är det säkert att det är dina ägg alltså denna gången Skrattande! Har du fått göra blodprov för att mäta hcg? Är värdet högt där så är det ju bra. Håller alla tummar och tår jag har - förstår precis vad du skriver om negativt besked! Samma här, vågar inte ens tjuvtesta och har redan tagit ut ett minus i förskott :).
  • Juliette F
    villsågärna38 skrev 2014-02-11 15:54:43 följande:

Jo det är en spontan graviditet Tror jag hade ägglossning runt den 17/1 så ja, det kan kanske stämma trots allt. Är i typ 5+3 isf och då är hinnsäcken normalstor. Igår knappade jag bara in mensens första dag i en uträknare men det blev nog helt fel. Vet ju när vi hade sex och när jag isf bör ha haft ägglossning. På cykeldag 19 isf, inte helt som det brukar men hormonerna och åldern kan väl påverka där. Nä tog inte hcg. Ska be om det. Skulle vara skönt att få nån indikation tidigare än om två veckor. Livet är upp och ner nu Kram
    Jag förstår att det är upp och ner, men det är ju helt underbart. Glad Hoppas du kan få ett hcg-test, kanske kan det lugna lite, om värdet där är bra. Vilken överraskning! Skrattande
  • Juliette F
    villsågärna38 skrev 2014-02-11 16:37:55 följande:

Ska ta hcg imorgon och fredag. Känns skönt!!
    Det förstår jag! Vi håller alla tummar och tår. Underbart med solskenshistorier. Skrattande
  • Juliette F
    Jenkis skrev 2014-02-12 20:18:04 följande:
    Första tecken på blod idag... Två dagar senare än förra gången. Tur att man är härdad. Då var det varje dag i tre veckor i sträck...

Vet ju att man kan blöda mycket utan att det blir MF, men det jag blir lite rädd för är att det skall var något fel igen som inte löser sig av sig själv... MF otroligt tråkigt, men gå igenom samma he...te som förra gången är faktiskt värre, så om den lilla inte är helt OK så...

Håller också tummarna! Har läst att blödning är mycket vanligare efter ÄD pga alla hormoner vi stoppar i oss. Det har gått bra för många ändå. {#emotions_dlg.flower}
  • Juliette F
    Jenkis skrev 2014-02-14 09:53:59 följande:
    Idag känns det bättre eftersom jag vet vad som orsakat problemen!

Blev bara sämre och sämre under kvällen, så tillslut, efter att ha googlat utsättningssymptom på min medicin, tog jag en dos av medicinen (den låga jag hade innan jag gick ner till noll). Tänkte att är det den kommer jag märka skillnad bara på en dos och kan skilja agnarna från vetet så att säga...

Tyvärr, eller vad jag skall kalla det, så märkte jag skillnad redan senare i går kväll och ännu mer idag, så nu är jag säker på att det är medicinbrist. Har tillsammans med sambon bestämt mig för att återuppta medicineringen där jag slutade innan noll och köra utfasningen långsammare. Det får bli medelvägen så att säga. Vill inte riskera graviditeten genom att vara så j...la envis att jag skall vara medicinfri... Läkarna tycker ju att jag kan ta medicinen i dessutom fyra gånger så hög dos än vad jag tog innan jag började trappa ut.

Så förlåt lilla pyret! Mamma har gjort så gott hon kan... Snart kanske du slipper medicinen.
    Du ska inte ha dåligt samvete, en låg dos som du tar är inte särskilt riskabelt för fostret enligt den information jag har läst. Det är sämre om du går och mår dåligt under graviditeten, DET kan faktiskt påverka fostret mer. Det är bra att du anstränger dig för att minska dosen och ev trappa ut medicinen helt, men gör det på ett sätt som du orkar med och mår bra av. Hjärta
  • Juliette F
    Jenkis skrev 2014-02-14 11:42:23 följande:
    Jo förra gången körde jag på 25 mg Sertralin hela tiden (normaldos 50-100 mg). Eftersom dosen var så låg tänkte jag att jag säkert kunde var utan den här gången och på så sätt inte behöva "oroa" mig för att det på något sätt påverkade. Så jag minskade till 12,5 mg för att sedan ta bort, men tydligen var jag för snabb att ta bort. Borde ha stått på 12,5 mg längre än tre dagar.... Så nu blir det 12,5 igen. En piss i Nilen egentligen, men tydligen precis det som får bägaren att rinna över

Ibland får man tänka om...
    Det låter bra tycker jag, att du är nere på en så pass låg dos!! Är inte Sertralin de mest "skonsamma" av alla antidepressiva btw??

Känn efter hur fort du klarar av att trappa ner ytterligare - det är viktigt att du mår bra under din graviditet!! Det poängterar alla läkare. Ja, det är en piss Nilen - och det är bra att du tänkt om. Tror absolut inte denna låga dos har någon betydelse, det är först vid betydligt högre doser som en LITEN - obs marginell ökning alltså - ökning av vissa skador har setts hos fostren. Så jag tror inte du behöver oroa dig. Du ska absolut inte "plåga" dig själv i tron att det är bättre för bebis - det kan vara precis tvärt om. Du verkar vara en jättebra mamma som engagerar dig (offrar ditt välmående) för att ge bebis bästa förutsättningar. Hjärta
  • Juliette F
    Jenkis skrev 2014-02-14 16:39:37 följande:
    Jo, man får byta till Sertralin om man står på tyngre grejor eftersom det anses vara ett av de säkraste. Hade varit glad om jag slapp helt mellan nu och v. 12 dock... Men, men.

Kör på 12,5 varje dag ett tag till så får vi se om jag får öka till 25 igen eller om jag kan stå kvar och så småningom sluta.

Har sett många studier på att det är en fördel att mamman mår bra. Förra gången resonerade jag att det är viktigt att bebis har en lugn och fin farkost att göra sin resa i Det intressanta är att jag trodde att man skulle börja må psykiskt dåligt om man slutade. Alltså ångest, depression, rastlöshet, sömnproblem o.s.v. Har inte fått något sådant av att sluta utan bara fel på kommunikationen mellan ögonen/hjärnan. Kunde knappt gå, vrida huvudet eller fokusera blicken igår....
    De där blixtarna i huvudet är typiska, nästan alla som sätter ut SSRI klagar på det. De brukar alltid gå över, även om det kan ta tid i bland. Det beror också lite på hur länge man tagit dom.

Är glad att jag slipper mediciner (tar bara Levaxin), men förstår hur otroligt tufft det måste vara att bli gravid och abrupt få sluta med en medicin man faktiskt behöver! Tänk om astmatiker blev tvungna att sluta med sina mediciner vid graviditet, så de fick svårare att andas igen??

Din dos är låg, och du tar den mildaste av alla SSRI. Tänk på att det finns mammor som super och knarkar sig igenom hela sin graviditet - och ändå föder friska barn (ofta)!! Jag tror det kommer att gå bra för dig. {#emotions_dlg.flower}
  • Juliette F
    NinaCamilla skrev 2014-01-03 16:40:09 följande:
    Frk Röd: Vi går på Serum klinik i Aten. Jag gjorde endometrios operation där och kände direkt att de vill hjälpa mig mer. Vi har gjort ÄD i Finland och är i kö där men litar på mest läkarna i Grekland nu. Vi har inte diskuterad med Serum om 2 eller 5 dagars än så länge. Jag måste vara nedreglerad 4 mån innan vi kan fortsätta. Hoppningsvis i slutet av jan. Embio klinik tittade jag på oxå. Hur mycket tar dem för ÄD och är ni nöja hittills?

Hej NinaCamilla, grattis till ruvarstatus! Jag har gått igenom 3 IVF-fiaskon (testade nyss minus), två ÄD i Tjeckien och är nu inne på att ev byta land. Jag har autoimmun problematik (sköldkörteln, antikroppar TPO dvs Hashimotos) och har ALDRIG sett ett plus i hela mitt liv, trots att jag ruvat på 6 embryor varav 4 fina blastocyster. De sista 2 AA i hatching stadiet. Rynkar på näsan Jag är nu inne på att kontakta Penny på Serum, då hon verkar vara den enda som tar immunologi på allvar.

Min senaste klinik, Reprogenesis, ville inte ge mig mer än 10 mg Prednison trots att jag tjatade om högre dos. Har hört att andra får 15-20 mg + penicillin, och lyckas bra på det!! Inga noggranna undersökningar mer än VUL har gjorts på min livmoder. Insättning på Reprogenesis skedde utan abdominal ultrasound, dåligt enligt PM jag har fått i boxen. 

Jag har inga problem med myom, cystor eller endo VAD JAG VET, men enligt Zinfandel bl a  så kan man ha endo utan att det syns på VUL. Tydligen lider en av fyra av endo vare sig de vet om det eller ej. Hur kan man isf svälta ut endo??

VIlka undersökningar gör de på Serum? Hur upptäcktes skiljeväggen i din livmoder, som du skrev om? Hur skickar man mensblod dit, eller måste man åka personligen? Jag är öppen för ALLT nu, orkar inte fler minus. Är 45 år (snart 46) och barnlös, det suger... Gråter
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014