NinaCamilla skrev 2014-01-03 16:40:09 följande:
Frk Röd: Vi går på Serum klinik i Aten. Jag gjorde endometrios operation där och kände direkt att de vill hjälpa mig mer. Vi har gjort ÄD i Finland och är i kö där men litar på mest läkarna i Grekland nu. Vi har inte diskuterad med Serum om 2 eller 5 dagars än så länge. Jag måste vara nedreglerad 4 mån innan vi kan fortsätta. Hoppningsvis i slutet av jan. Embio klinik tittade jag på oxå. Hur mycket tar dem för ÄD och är ni nöja hittills?
Hej NinaCamilla, grattis till ruvarstatus! Jag har gått igenom 3 IVF-fiaskon (testade nyss minus), två ÄD i Tjeckien och är nu inne på att ev byta land. Jag har autoimmun problematik (sköldkörteln, antikroppar TPO dvs Hashimotos) och har ALDRIG sett ett plus i hela mitt liv, trots att jag ruvat på 6 embryor varav 4 fina blastocyster. De sista 2 AA i hatching stadiet.

Jag är nu inne på att kontakta Penny på Serum, då hon verkar vara den enda som tar immunologi på allvar.
Min senaste klinik, Reprogenesis, ville inte ge mig mer än 10 mg Prednison trots att jag tjatade om högre dos. Har hört att andra får 15-20 mg + penicillin, och lyckas bra på det!! Inga noggranna undersökningar mer än VUL har gjorts på min livmoder. Insättning på Reprogenesis skedde utan abdominal ultrasound, dåligt enligt PM jag har fått i boxen.
Jag har inga problem med myom, cystor eller endo VAD JAG VET, men enligt Zinfandel bl a så kan man ha endo utan att det syns på VUL. Tydligen lider en av fyra av endo vare sig de vet om det eller ej. Hur kan man isf svälta ut endo??
VIlka undersökningar gör de på Serum? Hur upptäcktes skiljeväggen i din livmoder, som du skrev om? Hur skickar man mensblod dit, eller måste man åka personligen? Jag är öppen för ALLT nu, orkar inte fler minus. Är 45 år (snart 46) och barnlös, det suger...