Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
Hälsningar, gratulationer och pepp från en äggdonationsmamma hemma på föräldraledighet. Tänker på er och håller tummarna mellan blöjbytena :)
Kram
Hälsningar, gratulationer och pepp från en äggdonationsmamma hemma på föräldraledighet. Tänker på er och håller tummarna mellan blöjbytena :)
Kram
Längtar12345: förstår din oro, men.. vi fick 4 ägg plockade och första insättningen ligger just nu och busar med pappa i vardagsrummet :) Vår korsdonator plockades på 20 ägg som två par fick dela på och det ena paret fick inget resultat på 10 ägg. Så det handlar inte om antalet. Tänk positivt, de tre äggen kommer sköta sig exemplariskt :)
Lycka till!! Håller tummarna!!
Längtar12345: stort grattis!! Njut ordentligt. Visst rädslan för ma kan finnas där, men att oroa sig i förhand för något som eventuellt händer ger inget skydd mot sorgen som inträffar om det blir ett ma. Så se till att njuta istället, du är gravid!! Härligt!! Tänk på att det vid äd är vanligt med blödningar, dyker de upp så ber du att få ta hcg prover för att se att det stiger. Vi fick även ett tidigare vul när jag blödde. Allt gick ju bra och vi har vår dotter här hemma :)
Stort grattis! Nu kan du se fram emot ont i brösten, illamående, humörsvängningar och annat härligt :) Ta hand om er!!
Bullenochgrisen: det är också många som lyckas, glöm inte det även om jag förstår din oro. Jag blev faktiskt gravid på första försöket, då solskenshistorier finns också! Håller tummarna för er!
Det är vanligt med blödningar, speciellt vid äd av någon anledning. Jag blödde en del första veckorna och fick både mäta hcg och komma in på ett tidigare vul för att se att allt var ok, vilket det var :)
Ta kontakt med ditt sjukhus om du vill mäta hcg för att se att det ökar som det ska.
Lycka till, tror allt kommer gå superbra!!
Redan47: lycka till!! Håller tummarna!!
Fruhopp: många kliniker verkar ha långa väntetider. Men i en tidning såg jag Gynekologerna i Vallentuna (förort till Stockholm, lätt att nå med bil eller Roslagsbanan) annonsera om att de hade tider. Kanske ringa dit och fråga? Lycka till!