• swede

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

NinaCamilla, styrkekramar till dig. Jenkis, jag "hoppar" gärna in i tråden, vi har just startat med äggdonation i Riga. Så jag hoppas att det är ok med våren också. Lycka till ! Är det någon annan som är igång med äggdonation i Riga nu i mars/april?

• swede

NinaCamilla, åh vad jag blir ledsen att höra vad du går igenom. Massor med styrkekramar till dig! Och du...NinaCamilla...ge inte upp! Jag ska tänka på dig massor och hoppas verkligen att du får behålla äggstocken nu...den ska nog gå! Massor med kramar till dig och var stark!

• swede

Så tråkigt att höra NinaCamilla, jag hoppas att det blir så bra som möjligt nu för dig! Och jag håller med, Redan47 är min informationsbank också. Längtar12345, jag tror definitivt att du har ett guldägg bland de tre Lycka till! Var någonstans gör du äggdonationer?

• swede

Längtar12345, ok. Vi är också igång med äggdonation. Står i kö i Umeå (eftersom jag har fyllt 40) men det tar tid, så vi bestämde oss för att göra det i Riga och är i full gång nu med hormontabletter. Jag åker över i månadsskiftet för ET, om allt vill sig väl. Det är första försöket för oss och vi är mycket spända på det.

• swede

Längtar12345, så kul att läsa!! Stort grattis till graviditeten!

• swede

Jättetråkigt att höra Redan. Hoppas i alla fall på morgondagen...Stor kram till dig

• swede

Ett stort grattis, Detta! Vad underbart att höra. Ett, eller förlåt, två riktiga guldägg med andra ord

• swede

Redan, jag tänker testa imorgon, på ruvardag 10...och du tänker fortfarande "hålla ut" till onsdag? Jag känner mig ganska säker på ett minus...tyvärr. Inga symptom, whatsoever.

Du som vet, hur länge måste man vänta på att göra ett nytt försök? Vill de att man ska vila kroppen från medicin ett tag eller kan man gå igång ganska direkt? Har inte haft någon mens på några år, så kan ju inte "vänta in" någon sådan heller.

• swede

Då förstår jag, Redan. Självklart ska du ju inte tjuvtesta om du har sprutat pregnyl.

Riga ändrade i medicineringen inför den här gången, och jag har mått mycket bättre under ruvartiden. Fick Fragminsprutor den här gången, de tog jag inte sist, plus en del ny medicin. Vi pratade mycket om ändringar inför det här försöket, men pratade inte om ändringar om det nu skulle bli ett minus. Jag försöker fokusera på detta försök och blir det minus, så får vi ta det därifrån.

Funderar på om jag också får en blödning när (om) jag avslutar medicineringen!? Det borde jag väl få, även om jag inte har mens längre!?

Tack för svar, Redan och lycka till nu i veckan!

• swede
    Redan47 skrev 2014-09-24 11:05:59 följande:

Dagens kisse test visade negativt...minus.

Men va f-n...(ursäkta språket). Det var väldigt tråkiga nyheter från dig Redan. Mitt är också minus. Väldigt trist....
  • swede
    nesistas skrev 2014-09-30 11:29:06 följande:

Tack mina fina medsystrar

Ja, det är bottenlös förtvivlan just nu, men samtidigt är hoppet det sista som överger en. Jag har åldern emot mig, fyllde 42 i år. Osäker på om vi skulle få göra syskonförsök i Sverige, även med min donator. Måste fråga iallafall. Och måste fråga min älskade syster om hon vill försöka en gång till. Inser dock hur små chanserna trots allt är. Vi hade tre 4-celliga embryon vid ÄD-försöket när vårt mirakelbarn blev till. Ett embryo valdes ut och sattes tillbaka, och de andra frystes ned. Ingen av de nedfrysta klarade sig. Tänk om läkarna valt ett annat embryo där och då. Då hade vi inte haft vårt mirakelbarn heller. H*n är en gåva från änglarna. Så små skillnader, så livsavgörande.

Oändligt tacksam för ert stöd och råd. Känner mig helt vilsen nu, donatationsmöjligheterna utomlands har vi ju aldrig undersökt. Vill så gärna kunna använda samma donator igen, glad att se att reglerna verkar ha ändrats här sedan vårt förra ÄD-försök. Då kunde man inte använda egen donator utomlands.

Stora ledsna kramar

Nesistas

Förstår att det känns tungt just nu. Skickar dig en stor kram. Om du känner att du vill/orkar läsa lite om donationsmöjligheterna utomlands, så kan du få en hel del information på den här sidan www.fertilitetsguiden.com/behandlingar/aggdonation.php

Stor kram
  • swede
    Redan47 skrev 2014-10-06 13:32:11 följande:

Pengar tillbaka blir det inte. Du väljer hur många som ska frysas per strå. Och betalar för ditt val. I Riga fryses de inte heller en och en, utan tillsammans. Iallfall okt-feb- 13/14. Inget val ges att frysa ner andra antal/strå.

Jag pratade med Dr Fodina på IVF Riga ang nedfrysning och upptining av embryon. Hon berättade att om man tinar upp två embryon och sedan väljer att sätta in ett, så är det inga problem att frysa ner det andra embryot igen. Och det kostar inget extra.
  • swede

Villaågärna38, fantastiska nyheter! Jättestort grattis till dig/er! Vilken snabb förlossning! Så glad för eran skull. Njuuuut!!!

Redan, skickar dig en stor kram och hoppas att du har fått återhämtat dig!

• swede

Dreamz, ett stort lycka till idag! Håller alla tummar och tår för dig. Förstår att det blir en nervös och spänd väntan för dig, så jag hoppas att du får svar snabbt idag. Det är en stor dag idag{#emotions_dlg.flower} Hoppas, hoppas, hoppas på det bästa.
    Massor med lycka till nu

Bullenochgrisen, håller alla tummar för dig nu! Hoppas verkligen att det kommer att dyka upp ett litet plus idag. Även om det inte känns så, så kan det ju bli det i alla fall...Massor med kramar{#emotions_dlg.flower}

Och här kommer något helt annat...satt just och funderade på hur ni andra valde era "nicks". Själv tog jag bara ett..."Swede"...kanske inte det bästa valet nu när jag insett att jag delar det med en porrstjärna. Hmm...nåja, jag behåller det. Här en sida om ni vill få hjälp med nicks...
    www.nickme.se/
    Ja, jag vet...jag ska återgå till något mer nyttigt nu (och vuxet), men behövde ett litet avbrott i vardagen Solig Kram på er alla

• swede
    bullenochgrisen skrev 2014-11-13 20:17:40 följande:

Men är jag gravid? Veckorna testet visar stämmer ju. Men kan det vara sant? Vågar inte ta ut något i förskott. Kan testet stämma???!!!! Shit jag bara gapar just nu. Det är inte sant!!??

Jag hoppas jag testar positivt imorgon bitti också med det testet jag fick efter ET och jag ska ju ringa Huddinge oavsett vad resultatet visar så får vi se vad dom säger.

Jag som helt tappat hoppet och gråtit mig igenom två dagar i ett mörkt rum. Jag fick lite hopp just nu. Men kan testet visa rätt???

Men åååååå det är ju helt fantastiskt!! Du är gravid Bullen!!! Klart det stämmer! DU ÄR GRAVID!! Jag skriver det igen...du är gravid!! Jättestort grattis vännen, så roligt! Massor med kramar till dig
  • swede

Kul att höra att det gått så bra för dig Dreamz! Har du fått din behandlingsplan än? Lycka till nu.

• swede
    dreamz skrev 2014-11-16 20:51:16 följande:

Läste på förpackningen att nässprayen kan påverka bilkörningen med fokuseringen och att man kan få yrsel..

Har ni upplevt några biverkningar av era mediciner?

Min först behandling fick jag en fruktansvärd huvudvärk. Det dunkade något fruktansvärt. Kanske lite, lite yr någon gång när jag tar piller...men annars mår jag bra.
  • swede

Dreamz, det finns säkert flera som fått sjukskrivningar vid behandling. Vissa jobb går till exempel inte att utföra under behandling. Hur man mår är väldigt individuellt. Har du någon att prata med? Kurator eller liknande? Kan vara skönt. Jag har en kurator som jag går till och det hjälper mig lite grann...Sen är vi ett gäng tjejer som är ofrivilligt barnlösa som brukar träffas och fika och prata om det vi går igenom. Jag vet inte var du bor i Sverige, men bor du i södra delarna är du mycket välkommen att följa med på en träff. Såklart är du välkommen var du än bor...!

Kroppen är ju inte alls van med alla mediciner som helt plötsligt invaderar oss. Så det tar också lite tid för kroppen att vänja sig. Min första behandling var jobbig med medicin och så, nu tycker jag att det går bättre.

Kram på dig

• swede

Åh vilket fint resultat Redan! Grattis!!

Redan47 skrev 2014-12-09 12:19:47 följande:

Superframgång här i Aten. Slemhinnan hade växt till treskikt 7mm CD 8.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014