• Beccalie

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Hej NinaCamilla,

Fick tips om dig i Ava Riga-tråden. 
    Har försökt att kontakta dig privat men det verkar inte gå då din profil är privat. ;)

Jag har gjort transfer av 2 embryos; ett är troligen ett missfall men det andra kan vara ett utomkveds, eller så är det något fel som gör att det hänger kvar på rätt plats men inte utvecklas som det borde och inte kan konstateras helt än trots att hinnsäcken borde ha synts för 2-3 veckor sedan (gjorde transfer av blasto 17/6).

Hur betedde sig dina HCG-värden etc.? 

• Beccalie

Riga har sagt att det inte är förrän man når 2500 HCG något kan ses säkert i livmodern. Och där är jag inte än med min långsamma stegring (patologisk stegring sade sista läkaren). Så jag fortsätter knapra piller, men har fått ta bort blodtunnande då jag fortfarande blöder.

Och norska sjukvården följer upp HCG och gör nya undersökningar. Nu när det onda inte är så akut längre så med två HCG-tagningar i veckan och en undersökning. Tidigare har det varit undersökning två gånger i veckan.

Det kan ha varit en hinnsäck som sågs i vad dem tror är livmodern i tisdags, men det är för litet för att kunna vara säker på att det inte är en körtel, som tydligen kan se väldigt lik ut en tidig graviditet. Och läkaren kan inte säga 100% att den är i livmodern än.

Det kunde dock inte hittas blod eller vätska bakom livmodern, som skulle vara tecken på inre blödning, och äggledaren verkar vara hel (hade rejält ont i vänster sida förra veckan).

Så det är bara att vänta och se vad som händer med detta.

• Beccalie
    NinaCamilla skrev 2014-07-24 14:03:00 följande:

Beccalie: Jag har blockat meddelande tjänsten för tillfälle pga. spam och kommer inte åt det via mobil. Jag förstår exakt vad du går genom. För mig var allting osäkert fram till vecka 9 när de gjorde titthålsoperation var man konstaterade att inget i äggledaren. Jag fick gå på kontroller 2-3 ggr per vecka i början och Hcg steg hela tiden, dock långsammare. Läkaren vet fortfarande inte vart den satt någonstans ich tid till magnet röntgen fick jag inte. Även om du blöder, kan det vara så att allting kommer inte ut och de måste ta bort det på något sätt. Välj bort cellgifter om du kan speciellt om du vill försöka direkt. Det försvinner inom 3 mån fr kroppen. Hoppas att du slipper operation skrapning och cellgifter. Osäkerheten är värst och risk för inre blödningar. Om du går nu en gång per vecka på kontroller, tror de nog att det kommer ut själv. Det är tydligen större risk i nästa gång att få utomkveds 25% så att be redan nu efterkontroller vid nästa försök.

Tackar så jättemycket för tips och info. :)

Bara att hoppas att det nu hittas på rätt ställe nästa vecka och HCG-värde är dubblerat och att det fortsätter så, alternativt att det är halverat och fortsätter på det sättet (hur tråkigt det än är).

Jag är inte på min hemmaort och det skulle vara skönt om allt är stabilt när jag är hemma och börjar jobba igen om 3 veckor.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014