Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

"Redan" tyckte jag skulle kika in här,men ni verkar göra äggdonation allihopa och vi gör embryodonation. Precis misslyckats med den 3.e och nu finns snart inga alternativ enligt den kliniken. Asgammal dessutom så tiden emot oss-liksom allt annat under alla år vi kämpat...

• Jag är bara jag

2 veckors paus från F.l och allt ED-planerande...  Fick ett märkligt mejl från min gamla klinik-man kan tydligen inte bli gravid alls om man mår psykiskt dåligt/är deppad!! Jaha ja,då har vi ingen chans då! Klart man är deppad när man inte kan få barn och kämpat i åratal!! Så himla dumt sagt! Och vem är inte psykiskt stressad  både före,under och efter en ED-behandling,det säger ju sig självt att man är! Tappat förtroendet för dem känner jag trots att de innan vart så tillmötesgående. Mejlat Unica,verkar ju bra med hög chans,vi får väl se. Mycket dyrare dock.

• Jag är bara jag
    Katt12 skrev 2014-07-22 21:27:01 följande:
    Hur förklarade din klinik att man inte blir gravid om man är deppad? Vore intressant att höra deras resonemang..?

Man är för "stressad",ingen förklaring alls egentligen och inte har de sagt nåt om det heller förut. Haft ett långt samtal med min läkare här ang. psykisk stress och även fysisk stress och han säger att det inte spelar nån roll. Klart man inte ska tokstressa eller springa maraton kanske som ruvare,men det gör jag då inte ändå. Om man både måste må bra psykiskt och "ingenting" får göra fysiskt är det ju ett mirakel att nån ö.h.t på denna jord blir gravid...
  • Jag är bara jag

Vi har bestämt oss om den klinik vi nu tittar på vill ha oss. Mycket dyrare,men högre chans. Vi får väl se... Har åldersnoja till tusen,maken ännu mer eftersom han verkligen hoppats på barn före 50,det hänger på ett hårstrå nu...

• Jag är bara jag

Rätt inställning Redan!  Glad 

Vi har bestämt oss,nu kanske det rör på sig snart. Måste bara få mens,har ingen haft på 10 veckor... Återstår lite frågor ang. mediciner,men annat än förra klinikens blir det. Ska försöka lägga åldersnojan åt sidan,jag menar man är ju inte först i världshistorien som får barn efter 45. Flört

• Jag är bara jag

Redan: man ska inte kasta in handduken av ett negativt test. Min gamla klinik berättade om en kvinna som t.o.m fick hcg 2 på blodprovet och det tas i ca 4+5 och hon var faktiskt gravid! Glad 

Ego: det blir byte av klinik,fått massa positiv respons via mejl. Förslag på nya mediciner.bl.a progesteron som ännu inte finns i Sverige. Det blir ET med egen donator också=större chans. Väntar bara på mens,den har rymt helt...

• Jag är bara jag

Här rör det på sig! Ska göra VUL nästa tisdag och ser det bra ut börjar jag med mediciner direkt som ska ge mig mens-den har ju försvunnit. Många nya mediciner,vet ej vad alla är ens,men de har lyssnat på alla mina åsikter,bl.a att jag mår illa av Divina,får ont av Clexane och ogillar Lutinus så alla de blir utbytta och även progesteronet mot en helt ny sort som inte finns i Sverige. Nåja,det känns spännande,hoppas det blir ET före jul! Drömmer

• Jag är bara jag

Imorron ska jag på UL för att kolla slemhinnan. Om allt ser bra ut börjar jag med progynon direkt och kan förhoppningsvis göra ET före jul! Drömmer

• Jag är bara jag
    Redan47 skrev 2014-10-15 16:47:39 följande:
    Det är bara mitten på oktober och du pratar jul, jo allt just nu är före jul. Vill du vänta till slutet på dec att göra ET? Förstår inte riktigt...?

Eh,jag måste ju vänta,allt ska ju synkas med äggdonatorn och jag har ingen mens själv längre så jag måste börja med en sån cykel innan jag kan påbörja själva insättningscykeln. Så det är precis det hinns just före jul,men vi hoppas! Glad 
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014