• Blomman701

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Hoppar in här. Undrar hur mycket progesteron ni andra tar efter äd? Jag tar 100 mg Prontogest, har varit på Serum och undar om det är för lite? Sa nej till att kolla progesteronet för jag tänkte att det inte behövdes men nu nojjar jag så klart! :) Räcker det med 100 mg intramuskulärt eller jag borde ta mer? Vid ivf-er tidigare har jag antingen tagit Crinone eller Lutinus, aldrig sprutor direkt i muskeln.

Tacksam för svar...

• Blomman701
    Redan47 skrev 2014-09-24 11:04:56 följande:

Intramuslulärt progestoron är ett säkert sätt att få progestoron. Självklart ska du följa ordinationen du fått. Vill du hellre ta vaginalt så är det ju bara du diskuterar det m serum im det är din klinik.

Fick bara panik igår. Penny är en pärla och har lugnat mig! Tror jag är lite kär i henne, det blir så tydligt att hon gått igenom det här själv. Att jag mår bra är det viktigaste. :)
  • Blomman701
    NinaCamilla skrev 2014-10-06 20:40:57 följande:

Intressant att frysa igen embryos! Det fattade vi inte dig men eftersom det kostar 1100 eur, går vi hellre vidare med färsk och en ny donator (kostnad på 5000 eur). Villsågärna: här får man välja att frysa en och en om man vill, men det kostar priset på FET. I Åbo fick vi inte heller välja hur många skulle de frysa i en rör. Jag tror att det var 3 st varav de säger att 1-2 klarar sig. Det blev en överraskning att så många klarade sig. Jag ska till kliniken imorn och köpa mer utrogestan. Väskan är fylld med läkemedel 11 dagar och då är det TD. Jag väntar till helgen om det är en vardag. Jag blir så deppig av minus men nu måste jag njuta av graviditeten, officiellt är ju väl det

Åh jag köpte ju inte på mig mediciner så att jag har Prontogest och nu sitter jag här med ett plus på stickan! Orkade inte med att ha en massa mediciner hemma om det blev negativt! Hur dumt var inte det? Just nu önskar jag att det gick att skicka medicin till mig men det gör det ju inte. Penny påstår att ett byte till Crinone är ok men oj så nojjig jag är. Allt annat går att få tag i i Sverige men inte progesteronet. :(
  • Blomman701
    NinaCamilla skrev 2014-10-19 08:44:09 följande:

Redan: arg ledsen och uppgiven! Testet var negativt efter 5 timmars sömn. Jag var helt övertygad och fortfarande har jag metallsmak i munnen och ömma bröst. Vet inte om det är nån ide att göra blodprovet imorn. 6 ÄD och bortkastat tid och pengar - livet hånar och jag vill veta vad är "lärdomen" av den här skiten! Jag vet att det är sämre chanser på FET men de var 3 toppen blastos som alla klarade upptiningen. Hur ska man gå vidare?!

Åh så tråkigt! Jag tjuvtestade för första gången i mitt liv och var säker på att det inte tagit sig. Hade inga symptom, var bara dödstrött! Har fortfarande inga direkta symptom mer än dödstrött på kvällar och sedan någon vecka allt mer ömmande bröst. Håller tummar att det går nästa gång NinaCamilla om ni orkar. Kram
  • Blomman701
    dreamz skrev 2014-11-16 07:20:13 följande:
    Folsyra?

Ska jag äta det innan ET? Bättre chans att det fastnar då?
    Du ska äta folsyra för att utesluta risken för ryggmärgsbråk på barnet. :)
  • Blomman701

Ska man sluta med trombyl om man får en oförklarlig blödning v 17+4? Någon som vet? Usch vilken dag det varit! Vaknade och satte mig upp, då kände jag något som rann till... mmm blod! Väckte maken och körde in till gynakuten. De kunde inte se något och blödningen avtog men nu ikväll kommer det blod igen. Inte lika mycket och inte så "våldsamt", vi har bestämt att vi avvaktar och ser om denna avtar eller om det blir värre. Har haft två uvi och är rädd att något spökar men inga tecken på infektion på gyn. Vill ju bara njuta av att äntligen vara gravid.

• Blomman701

Ska man sluta med trombyl om man får en oförklarlig blödning v 17+4? Någon som vet? Usch vilken dag det varit! Vaknade och satte mig upp, då kände jag något som rann till... mmm blod! Väckte maken och körde in till gynakuten. De kunde inte se något och blödningen avtog men nu ikväll kommer det blod igen. Inte lika mycket och inte så "våldsamt", vi har bestämt att vi avvaktar och ser om denna avtar eller om det blir värre. Har haft två uvi och är rädd att något spökar men inga tecken på infektion på gyn. Vill ju bara njuta av att äntligen vara gravid.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014