• nesistas

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Hej...

Förlåt att jag hoppar in här... Vi skulle gjort vårt andra och allra sista syskonförsök idag, men det blev inget FET för oss idag. Embryot klarade inte upptiningen. Gråter

Så fruktansvärt ledsen. Detta var vårt andra och sista försök till syskon. Det tog oss sju år, 6 egna fulla IVF:er och två ÄD försök att få till första barnet.  H*n var ett av tre embryon och de andra två frystes ned. De har väntat på oss i frysen och första försöket misslyckades i jan/feb och nu hade vi bara ett embryo kvar. Vår donator (anhörigdonator) skulle säkert vilja försöka igen, men jag tror inte det finns några sådana möjligheter i Sverige. Jag är i ett för tidigt klimakterium och detta var vår allra sista chans.

Syskonlängtan har funnits där hela tiden. Nu har vi fått svar. Lotterna som väntade i frysen var två nitlotter. Just nu är jag så fruktansvärt, fruktansvärt ledsen.

Måste försöka fokusera på det fina mirakelbarn vi redan har. Men det är tungt. H*n är fem år nu och sörjer också att h*n inte har några syskon. Alla andra småkompisarna har ju syskon. Jag kan ju inte lägga min egen sorg i knät på mitt barn. När h*n är ledsen och sörjer syskon är det jag som får trösta och försöka förklara att man inte alltid får som man vill och att mamma och pappa också väldigt gärna skulle vilja ha fler barn men det går inte. Säga detta, och samtidigt inte visa hur oändligt ledsen jag är. Vi är otroligt tacksamma för det barn vi fått, det finaste som finns. Så länge vi kämpade för att lyckas med första barnet.Så efterlängtad, så värd alla tårar.

kram till er som kämpar, håller tummarna hårt att ni lyckas. Hjärta

• nesistas

Tack mina fina medsystrar Hjärta

Ja, det är bottenlös förtvivlan just nu, men samtidigt är hoppet det sista som överger en. Jag har åldern emot mig, fyllde 42 i år. Osäker på om vi skulle få göra syskonförsök i Sverige, även med min donator. Måste fråga iallafall. Och måste fråga min älskade syster om hon vill försöka en gång till. Inser dock hur små chanserna trots allt är. Vi hade tre 4-celliga embryon vid ÄD-försöket när vårt mirakelbarn blev till. Ett embryo valdes ut och sattes tillbaka, och de andra frystes ned. Ingen av de nedfrysta klarade sig. Tänk om läkarna valt ett annat embryo där och då. Då hade vi inte haft vårt mirakelbarn heller. H*n är en gåva från änglarna. Så små skillnader, så livsavgörande.

Oändligt tacksam för ert stöd och råd. Känner mig helt vilsen nu, donatationsmöjligheterna utomlands har vi ju aldrig undersökt. Vill så gärna kunna använda samma donator igen, glad att se att reglerna verkar ha ändrats här sedan vårt förra ÄD-försök. Då kunde man inte använda egen donator utomlands.

Stora ledsna kramar
    Nesistas

• nesistas

Tack mina fina medsystrar Hjärta

Ja, det är bottenlös förtvivlan just nu, men samtidigt är hoppet det sista som överger en. Jag har åldern emot mig, fyllde 42 i år. Osäker på om vi skulle få göra syskonförsök i Sverige, även med min donator. Måste fråga iallafall. Och måste fråga min älskade syster om hon vill försöka en gång till. Inser dock hur små chanserna trots allt är. Vi hade tre 4-celliga embryon vid ÄD-försöket när vårt mirakelbarn blev till. Ett embryo valdes ut och sattes tillbaka, och de andra frystes ned. Ingen av de nedfrysta klarade sig. Tänk om läkarna valt ett annat embryo där och då. Då hade vi inte haft vårt mirakelbarn heller. H*n är en gåva från änglarna. Så små skillnader, så livsavgörande.

Oändligt tacksam för ert stöd och råd. Känner mig helt vilsen nu, donatationsmöjligheterna utomlands har vi ju aldrig undersökt. Vill så gärna kunna använda samma donator igen, glad att se att reglerna verkar ha ändrats här sedan vårt förra ÄD-försök. Då kunde man inte använda egen donator utomlands.

Stora ledsna kramar
    Nesistas

• nesistas

Tack alla för tröstkramar och tips! {#emotions_dlg.flower}

Villsågärna38, det lät väldigt hoppfullt att ni gjorde syskonförsök på HS när du var 42. Jag har kontaktat dem igen för att höra om möjligheterna till syskonförsök med nytt färskförsök. Finaste fina donatorn har sagt att hon vill försöka en gång till. Först sa de att jag ju är över 40, men någonstans har jag läst att åldersgränsen för syskonförsök är 43. Vet du mer? 

Känns så mycket ljusare nu, fortfarande ledsen men hoppet har vaknat igen. Kampen är inte över än! kramar Nesistas

• nesistas

Villsågärna38, ett jättestort grattis!!! Du ger oss andra hopp och nya krafter! Alla barn som föds är gåvor och små mirakel, men vissa mirakel är lite större än andra.{#emotions_dlg.flower}Nalle{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014