Redan47 skrev 2014-11-20 12:38:31 följande:
Niumea: lycka till! Härligt, fet är ju effektivare... Behöver ju bara ta hänsyn till din cykel.
Machmu: finns det inte någon tråd m Spaniens kliniker? Jag har ingen referens att besvara din fråga. Fråga klinikerna och gör din bedömning efter det. Vad är din bakgrund/ vilka hinder att bli gravid? Det kan ju ixå påverka valet av klinik tänker jag.
Vi har kontaktat en hel del kliniker men det de säger låter ju alltid bra... Då är det bra om någon har personlig erfarenhet. Nu har vi dock titta på IREMA där kontaktpersonen pratar svenska. Det har varit stora kommunikationsproblem med IVI, i och för sig inte pga språket för det mesta, men det minskar riskerna med en svensktalande person. Vi ska fortsätta undersöka. Man går ändå lite på magkänsla.
Jag har blivit diagnostiserad som på g mot POF, premature ovarian failure. Därför kör vi äggdonation. Alla tester mellan himmel och jord har blivit tagna (hysteroskopi, immunförsvar) och min livmoder är tydligen exemplarisk för att bli gravid så det är tid, pengar och att försöka må så bra som möjligt under tiden som gäller.
Hänger lite i Spanien-tråden också.