• azurea

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

bullenochgrisen skrev 2014-10-28 13:24:28 följande:

Ringde barnmorskan på RMC Huddinge nyss och frågade hur många ägg donatorn fick ut igår em. Hon svarade 8 stycken!! Jag blev lite besviken då jag hade tippat på flera men o andra sidan är jag överlycklig att vi blev mottagarpar ett istället för två såhär precis innan. Annars hade vi inte fått vara med alls!!! Det ska bli spännande imorgon att se hur de har delat sig. Jag längtar så enormt mycket!!!

Fast 8 ägg är väl inget dåligt utfall? Jag vill minnas att vår donator fick 10 ägg och det tyckte jag var jättebra utfall. Sedan var det bara fem som klarade sig vidare, men jag tror det berodde på spermierna också. Två satte vi in som bägge fastnade och nu går jag in i v25 i morgon med tvillingar som växer så det knakar .
  • azurea
    bullenochgrisen skrev 2014-10-28 15:21:25 följande:

Grattis till graviditeten azurea! Vart gjorde du dina försök?

Tack! Jag gjorde mitt (enda hittills och första) försök, ET, på gamla AVA i Riga.
  • azurea
    TyckOmMig skrev 2014-10-29 21:01:08 följande:

azurea- mina tvillingflickor närmar sig snart sin ett års dag och kommer oxså från gamla AVA Riga.De är helt underbara-hoppas du har en underbar graviditet och snart har du dom i din famn vilken glädje jag lovar!

Härligt att höra Tyckommig!
  • azurea
    Längtar12345 skrev 2014-11-13 21:35:11 följande:

Jag har haft växtvärk i livmodern till och från hela graviditeten.

Jag med. Tycker jag konstant har ont i magen. Igår var första dagen på länge det var "lugnt" och jag fick sova hela 3 timmar. Undrar om kroppen övar inför sömnbristen som kommer efter förlossningen?
  • azurea

Jag upplevde inga biverkningar från Utrogest annat än kladd, ja och trötthet förstås, men det blir du ju oavsett preparatvariant. Har använt det både vaginalt (bäst men kladdigt) och oralt (ökar tröttheten men slipper kladdet).

• azurea

Redan47 sade något klokt tidigare; har du inga problem annat än äggreserv går det bra att välja någon av klinikerna i Riga - enkelt, praktiskt, det verkar hugget som stucket mellan dem och priserna tror jag är närmast identiska. Har du dock problem med immunförsvar eller annat som inte verkar fungera, tycks ju Serum i Aten ligga längre fram vad gäller att både vilja och kunna hjälpa lite mer problematiska patienter.

• azurea
    Redan47 skrev 2014-12-12 12:14:56 följande:

Nedsatt immun ingen nackdel inför transfer.

Tvärtom är det väl nästan bara positivt?
  • azurea
    dreamz skrev 2014-12-15 19:57:52 följande:

Idag var det startdagen för vaggisarna å tänkte efter första att detta var juh inte såå farligt (tänkte på vad du sa Bullen om hur det rinner osv) efter andra tji fick jag...! Känns som om det e mens å man känner sig väldigt ofräsch!

Trosskydd is da shit .
  • azurea
    dreamz skrev 2014-12-18 14:25:34 följande:

Hej tjejer!

Nu är jag oxå en ruvade

Tänkte på hur ni som ruvar gör med vitaminer? Är det något speciell vitamin ni tar?( för att öka chansen till att embryot ska fastna) Tål inte järn tabletter dock.

ACO gravid innehåller det mesta du behöver. 2 tabl/dag.
  • azurea
    dreamz skrev 2014-12-19 06:39:30 följande:

Det känns så overkligt igår var jag nästan lite "borta" sjukt trött å ont i ryggen, halv sov å drömde att jag hade frossa (?!) att kroppen stötte bort embryot...

Anyways.. Försöker vara positiv! Enligt doktorn var min livmoder bra anatomi! :) och det var ett fint embryo dom satte in. (Den första dom tinade klarade inte upptiningen).

Vad fick ni för några rekommendationer efter ET? Jag fick fråga då sa hon att jag bara skulle ligga på soffan igår å inte ha sex å inte bada (ingen aning hur länge dock). Trodde man skulle få vila typ en halvtimme där men nopp inget sådant.

Försök att undvika folksamlingar och bli sjuk så immunförsvaret triggas och låt bli att bära tungt (vissa har hört Max 3kg, jag fick rådet max 10kg). I övrigt massor med vila . Lycka till!!
  • azurea
    dreamz skrev 2014-12-19 12:45:07 följande:

Med folksamlingar antar jag du menar som typ inte åka ut å handla dagen innan jul? Stora folksamlingar?

Jag är lite små sjuk fram å tebax var jag redan innan FET.. Kan det oxå påverka att kroppen vill stötta bort embryot?

Att du var småsjuk innan var nog bara bra, då är immunförsvaret redan lite nedsatt vilket inte alls är negativt. Men att trigga igång det på nytt med nya baciller ska man undvika, iaf så som jag förstått. Om jag är ute och cyklar får någon annan gärna rätta mig.
  • azurea
    dreamz skrev 2014-12-23 21:26:45 följande:

Ja lite därför jag känner mig neutral vill inte tolka in för mycket..

Men undrar lite om det är något som fastnat än ;). Är inne på ruvar dag 6 (eller hur räknar man? Jag räknar torsdags då jag fick ET som ruvardag1)

Har för mig att dag för ET räknas som dag 0. Sedan ruvar man olika länge innan testdag beroende på hur många dagar embryot odlats.
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014