• NinaCamilla

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Jag ringde till sjukhuset och skulle avvakta till ultra imorgon eftersom jag inte har ont. Jag blöder mer ikväll och verkligen vill inte förlora alla 3! Alla säger dock att lite blodbad kan man få men vet inte vad är normalt heller. Aldrig varit gravid i mina 42-år! Svårt att ta progesteron när det rinner ut. Njaa, sambon är positiv men jag mindre positiv. Imorgon hoppas jag att vi vet mer. Det blir nog en sömnlös natt.

• NinaCamilla

Jenkis du ger mig hopp! Tackar. De har inte dock sett varken hinnesäck eller hjärtaktivitet förra veckan i vecka 6 så att jag hoppas på imorgon att de kan se något.

• NinaCamilla

Lelle75: Grattis till plusset. Min klinik ville att jag tog progesteron värden vid hcg-värden och hörde att det var okej, 31 och 21. Jag tar utrogestan vaginatorer som jag köpte från Grekland. Försökte fråga om crinone som har hemma här men kliniken gillar bättre utrogestan som kan ta både oralt och vaginalt. Jag hoppas att din pluss går nu hela vägen! Kolla progesteron värde oxå. Kram

• NinaCamilla

Tackar Lelle, kanske mina progesteron värden har varit för långt. Jag tänkte inte alls på det och gav endast 31 och 21 till kliniken. Jag har blödigt rejält nu i natt och grav.symptom avtagit så att jag har inte så mycket hopp på UL idag.

• NinaCamilla

Lelle: Jag tittade precis på mina värden och de är nmol och då har dem skjunkit från 31 till 21 i 2 dagars mellanrum. Borde värden vara 60 vid ÄD? Min egen gyn här i Sverige tyckte inte om att skriva remiss till progesteron men jag förstår nu varför det är viktig för kliniken. Kanske har jag inte fått tillräcklig med progesteron. Utrosgestan har jag köpt från Grekland och har funkat utmärkt. Crinone och mic har jag provat förut men ingen annan klinik har brytt om progesteron-värden än den grekiska kliniken. Om det är så viktig, varför får man ingen info?

• NinaCamilla

De ser ingenting och då är det rökt. Kanske måste operera mig att höger äggstocken är normal. Den enda som jag har kvar...sorgligt dag!

• NinaCamilla

Tackar igen! Vad skulle jag göra utan denna tråd! Vi kämpar allihopa och det finns lycka här med, gravida så att det måste gå! Vår vinst är att i Sverige sas det att operation skulle inte hjälpa mig att plussa. FEL! I Finland SAS det att vi behöver tur och mediciner skulle inte hjälpa. FEL! Rätt mediciner uppföljning och toppen embryos och jag plussade. Skönt att läkaren i sjukhuset håller med mig att inga onödiga operation i livmoder ska göras eftersom det är redan så skör. Hoppas bara att jag slipper att de kollar höger äggstocken. Vi har 4 toppen embryo i frysen att vi kan åka när som helst. Som jag sa till sambon idag - det var riktigt skönt att äta mycket i 6 veckor och känna hur är det att vara gravid måste vara positiv och nu är jag sjukskriven några dagar fr jobbet. Blir nog berg och dalbana när jag börjar blöda första gången i 5 månader.

• NinaCamilla

Exakt Lelle! Min gyn ifrågasatt när jag ville ha remiss till progresteron. Mitt värde dalade redan förra veckan så att troligtvis var det missfall redan då men började blöda nu i veckan. Att hitta rätt läkare är nästan att söka nål i höstack. Jag har haft så otur med alla läkare att det är skrämmande. Frk. Röd: jag började 10mg kortison 2 veckor innan ET och ökade till 20 mg några dagar innanET och har nu fortsätt efter plusset, upp till 12 veckor ville de. Nu ska jag trappa ner till halva på en vecka och sista halvan 5 dgr.

• NinaCamilla

Frk röd: jag fick ta Hcg och progesteron samtidigt när jag plussade i 2 dagars mellanrum. I Sverige verkar det inte vara vanligt men i Grekland krävs det. Då kan man öka vaginatorer om det är gör lågt. Jag hade ökat den nu om de hade sett nån hinnesäck.

• NinaCamilla

Redan: Serum sa att jag ska avbryta eftersom ingen hinnesäck syns på UL. Jag blöder oxå jätte mycket som mens men det kan bekräftas av Hcg-provet som sjukhuset tog igår. Idag får jag veta vad var värdet igår och jag har inga symptom längre. Sjukhuset vill följa upp nu att allting kommer ut. Jag tror att progesteron var orsaken den här gången. Jag tänkte inte alls att det mäts olika sätt! Man lär sig en dyr läxa! Tänk om vi vore så rika att ta 1-2 mån tjänstledigt från jobbet och låta Serum sköta allt! Det är alltid så kämpig med tester hit och dit och hitta rätt läkare även om werlabs är bra. Min egen gyn ifrågasatt remiss till progresteron. Jag vet inte om Serum vill vänta en eller 2 cyklar men eftersom jag har endo borde jag vara blödningsfri tror jag. Samtidigt kommer jag jobba jätte hård nu 2 mån framåt i tiden och då kanske vill vi vänta. Jag frågar från Penny vad hon tycker. Jag är dock mer positiv nu att vi lyckas mitt i sorgen. Plus är ju en plus.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014