• Redan47

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Ja, pregnyl kan i högre dos användas till trigger shot, men i lägre doser efter transfer flr att skjutsa oå progestoron produktion i äggstockar ich har ixå ett immunförsvar roll, vilket för att det ger bättre chans att låta embryon få implantera i lugn o ro...! Ingen äggplock här!

• Redan47

Kan man få missfall av att vara osams som F... Och vara så trött så jag faller samman????

Grattis!!!

• Redan47

Tack Alla ni rara!

Frk. Röd, tiden kommer bara svischa fram, ! Bra med förutsättningar utredda från början, slippa snubbla på start snöret liksom.

Ja ni är många ändå som mina tankar går till, ni som har upplevt motgångar som gör att mitt "icke streck", lilla minus, hanteras med ödmjukhet. Men visst känns det... Jag tänker bara på tiden som rusar fram i förhållande till mitt leg. Och påfrestande för relationen, mitt humör kopplat till tröttheten som infinner sig vid ruvning är svårt att tygla. Är det värt? Ja, många är tankarna, har ej invigt allt för många ännu, men svärmor i svärfar tex säger inget ich det är ju inte något stöd det heller. Visst jag är van att gå mot strömmen... Men så tacksam för våra trådar här, känner en gemenskap samhörighet ich förståelse som jag värdesätter ich som får mig att orka dessa minus motgångar. Väntar på vårt plus!

• Redan47

Tack för er värme, empati och uppriktighet, uppskattar det verkligen. Det är kärlek!

Mannen vill att vi använder vårt " fryslager" innan dess är det ej aktuellt att "ge upp" menar han. Säger han trots att jag har förvandlats till ett kokande monster ... Och ja precis kroppen bara sväller... Och inte av godis o mat...

Blir det neg definitivt - så blir det en hysto m implantation cutts. Jag undrar ändå om jag är galet maniskt. Mina idag vuxna barn... De kommenterar inte ens sin mammas beslut och önskan.

• Redan47

Tack igen, Nina Camilla, du ska veta att jag högaktar din styrka och mod, efter din utomkvedes och vad hela den resan innebar för er psykiskt o fysiskt. Ditt ord betyder verkligen mycket för mig, nu när min självkänsla sätts på prov... Igen. Och störning, eller ej...,

Så till er alla som tittar in på våra trådar och funderar kring IVF/ÄD. Fundera inte så länge, tid är det vi inte får igen. Kolla upp er äggstatus Idag och fatta sedan beslut. Även en ÄD resultat kan vänta på sig.

• Redan47

Japp! Knaprar 15mg prednisolon. Så ser min man det framför allt, att detta var nummer ett. Hysto- ja sedan vet jag inte mer vad för knep som ska till. Men visst nu är det bara köra på igen, eller hur Nina !

• Redan47

Flera kliniker i Europa samt USA använder sig av hystereoskopi som undersökning för att utesluta och undanröja inre störningar för embryon att fästa, tex polyper, ärrbildningar, mm, samt att det visat sig, per evidens, att där implantation snitt genomförs ökar sannolikheten för att det tar sig.

Tack helisa för din omtanke - det värmer att läsa ert engegemang för mig. Stort myspys till dig och din graviditet- njut!

PS väntar besked under näst vecka om resa t Aten efter påsk för op. Det tycks att man gör transfer cykeln efter hysto, är det så? Isåfall blir det väl maj då för oss, denna gpng.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014