• NinaCamilla

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Jenkis: Det känns att jag är superwoman ibland Så som spåkvinnan sa att jag blir testat men barn blir det. Serum var positiv att jag plussade och det räknas och efter regnet måste solen komma upp! Hur kan man få licensmedicin i Sverige? Utrogestan har jag från Grekland och gillar den grymt men kan inte köpa dem. Injektioner är nog bättre oxå att den kroppen tar direkt. Kan min gyn fylla på någon blankett att få licens medicin beställd? Det blir så dyrt att åka ner till Aten och köpa. Lite sol och semester skulle inte skada just nu.

• NinaCamilla

Juliette: du har helt rätt om spåranter! Egen vård och kunskap är the key! Agua scan har jag inte gjort, bara hysto och laproskopi. Det gjorde dock UL innan min op att de vet hur det ser ut. Annars är de väldigt professionella vid op och sjukhuset som jag var på är som dag jämfört med stora sjukhus i Sthlm med egna plasma-tv och städning som görs med rengöringsmedel och inte med papper som i förra veckan i sjukhuset här huh! Och de var rädd för mig som hade opererad utomlands! Haha

• NinaCamilla

Jag har blivit testat och testat och testat och det slutar aldrig. Hcg stiger och de ser inget. Jag tar nya Hcg imorgon men troligtvis blir det operation på måndagmorgon (titthåls) och då ryker höger äggledaren. Ingen sa att sånt här kunde hända - jag har ju stopp på äggledarna! De sa att om det är ett levande barn där inne, blir det inte skadat av operation men varför ser de inget då!?!

• NinaCamilla

Frk röd: Det är då utomkvedshavande och sitter i äggledaren och måste bort eftersom UL visar inget. Jag ska ta Hcg imorgon och om det stiger, ska de öppna mig på måndag pga. Graviditet i äggledaren. Jag visste inte att embryo kan vandra fel vid ÄD!

• NinaCamilla

Zinfandel: jag har endo och vänster är redan borta och du har helt rätt att om de tar bort höger ledaren oxå, kan vi lyckas nästa gång. Tråkigt bara att bli opererad igen efter 5 mån. Jag gjorde omfattande laproskopi i Aten i okt-13. då får jag kurera mig igen i 3-4 mån.

• NinaCamilla

Vänster äggstocken var inflammerad och togs bort helt, läckte vätska i livmoder varför blev jag inte gravid. Höger helt frisk men nu ryker ledaren iaf om Hcg går inte ner. Jag vill ha stocken kvar som producerar östrogen. Allt ha klimakteriet vid 42, nej tack. Sambon tänker positivt och sa att vi tätar alla hål att embryos rymmer inte nästa gång! Jävla otur. Om vi skulle vinna i lotto istället! Kram

• NinaCamilla

Lelle: Tackar för infot. Jag visste inte att det fanns medel för det. Nu vill. Grekiska kliniken vill att sjukhuset ska ta magnetröntgen istället för öppna mig men vi vet hur det slutar. Jag fick inte heller MR när jag bad att titta endo sist...spara pengar. Bättre öppna verkar det som fan!

• NinaCamilla

Få X i 2%? Jag borde gå och köpa triss-lotto. Jag slipper operation på måndag eftersom mitt Hcg har sjunkit från 4700 till 4300. Jag hoppas att det blöder ut nu och inga andra åtgärder behövs. På måndag är en ny Hcg-mätning. Jag fick tips om medicin Reladium som skulle hindra och funderar nu att be det till nästa gång. Det här är inte roligt alls. Sjukskriven hela nästa vecka och har smärtor fr h-te.

• NinaCamilla

Redan: Megaro Moussikis är närmast men det är oxå jätte billigt att åka med taxi om du gör hysto eller nått. Köp mycket mediciner och Serum säljer dem på inköpspris utan påslag. Utrogestan prednisolon clexane etc. Ta med dig kylväska om du får några sprutor med dig. Jag borde ha köpt mer inser jag nu speciellt utrogestan. Hoppas att du får all hjälp nu!

• NinaCamilla

Villsågärna: Otrolig nog erbjöd sjukhuset ingenting för smärtstillande men tack och liv att jag har endo och har en låda med starkare. Citodon kan jag inte ta men Naproxen och alvedon kombo med värmekudde. Andra dagen olidliga smärtor men hoppas på att imorn blir bättre och att på måndag Hcg är ännu mer nere.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014