• NinaCamilla

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Redan: Manisk blir man även om jag har inga barn sedan tidigare. Jag det bara gravida, magar och vill fortsätta men ingen annan vet bäst dina behov som dig själv. Jag antar att man är redo själv när man ska sluta försöka. Du är inte där än!

• NinaCamilla

Redan: Jag rekommenderar att du ska göra hysteroskopi med implantations snitt. Då kan de rensa bort polyper etc bort från din livmoder och kolla att allting ser bra ut. Tänk att  ingen såg att jag hade en skiljevägg i livmoder som hindrar att bära barnet eller bli gravid. Myomer tyckte inte att man skulle ta bort enlig läkaren i Sverige och Finland men jag lyssnade på Penny som tyckte att de ska bort. Utan operation tror jag att jag inte hade blivit gravid och stödmediciner förstås. Implantationssnitt hjälpte inte den här gången men hoppningsvis kommer den hålla till sep-okt när det är dags. Prednisolon åt jag 10 mg i början men ökade till 20 mg efter ET.

Vi kämpar vidare eller hur? Kram

Helisa: Hysteroskopi är en undersökning med kamera i insidan av livmoder. Man ta bort polyper, muskelknytor etc och görs oftast med titthålsoperation och under narkos. Då kan man kolla om man har något i livmoder som påverkar att man inte kan hålla barnet eller bli gravid. I Grekland tror man att om man gör en liten implantationssnitt i livmoders insida, fäster sig embryos bättre. 

• NinaCamilla

Fråga till er som har tagit prednisolon vid försök? Jag har ätit det i 3 sista försök och den här gånger känner jag att mina leder värkar efter att jag har slutat med det. Kan det vara det eller ska jag misstänka något annat knas?

• NinaCamilla

Redan: hoppas att hysto hjälper! Jag är övertygad att jag hade inte plussat utan laproskopi i oktober. När ska du göranäsra försök? Jag måste vänta till september och tiden går så sakta...

• NinaCamilla

Redan: september är evighet men de vill vänta 6 mån att kroppen är normal eftercellgifter. I Sverige sa de 3 mån men det inte om Penny vill ta den säkrast. Snart är det maj Vet du vad de har sagt om hur många klarar sig upptiningen? Vi har 4 st i samma rör kvar.

• NinaCamilla

Redan och Frk Röd: Lycka till nu! Det är ju er tur att bli gravida och ge hopp till andra.

Frk Röd: Skönt att du har fått alla tilläggsmediciner men som Redan säger, kolla om du behöver antibiotika kur innan transfer.

Redan: Tiden är inne för er Hoppas att Penny hjälper er på alla sätt och vis. Jag har jätte trött av alla mediciner under behandlingen. Det kändes så att jag var ett gående medicinsskåp. Vet du var är chanser för FET att bli gravid? Jag vet att det är sämre än för fräsch men det är flera som har plussat med fryst.

• NinaCamilla

Redan: Jag känner så väl tröttheten - jag tror att det var kombo med alla mediciner. Det var så många och starka - specifik mot endometrios och mykoplasma och lite östrogen på det Njaa samlat och samlat. Jag bad en remiss till kurator som jag går nu efter 4 års barnlängtan. Jag har insett att jag har inte reflekterat hur mycket har vi kämpat mot läkarna, hamnat mellan stolarna, fått ingen info och utomkveds i buken. Grät floder sist men har jag njutit iaf viner och ostar som jag inte kunde göra innan. Jag hoppas verkligen att ni lyckas nästa gång. Medicinkombination och operation i Serum var nyckeln som jag hade väntat på - längre tid.

• NinaCamilla

bullenochgrisen: Det är flera som har lyckats på första gången men det är ändå klokt att spara pengar om man behöver gå vidare med behandlingar eller ni använder pengar när barnet är född. Hoppas att ni kommer snabbt fram och får fina ägg. Det är klokt också att ta lite lugnt efter insättning och 2 veckor framåt - inga tunga lyft eller träning sa vår privata klinik i Finland. Annars kan man leva normalt. Lycka till!

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014