• Längtar12345

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Försök att njuta av stunden och inte oroa dig i förväg. Lättare sagt än gjort, I Know! ! Jag går in i vecka 38 nu och bebisen sparkar ordentligt trots det kan jag ofta inte fatta att jag är gravid! Njut! Ta en dag i taget!!

• Längtar12345
    bullenochgrisen skrev 2014-11-14 20:51:48 följande:

Tack snälla ni för alla grattis. Det är så svårt att få in, jag är gravid!!! Herregud jag som trodde det var omöjligt.och att jag hade misslyckats denna gången. Trodde aldrig att det skulle gå på första försöket. Jag håller alla tummar jag har för er.

Hade verkligen samma känsla själv. blir lite tårögd när jag följer dina inlägg! Lycka!
  • Längtar12345
    dreamz skrev 2014-11-13 18 spännande attljande:

Det kommer på posten i morgon förhoppningsvis!

Vet att jag bara ska äta provera och börja med nässprayen på måndag!

Hoppas schemat kommer så jag har lite lektyr över helgen.. ;)

Bullen!! Jag e så glad för din skull!! Det e så häftigt!! :D

Hur går det för dig? Hört något mer från sjukhuset? spännande att ni också är på gång nu!
  • Längtar12345
    dreamz skrev 2014-11-26 06:44:24 följande:

Oj redan47 trombyl är inte det förebyggande för proppar?

Och Vilka mera vitaminer tar du?

Jag kör bara på folsyra ska köpa omega3 idag å den dära nässprayen då förstås..

Förlåt men måste få gnälla av mig lite...

Eftersom jag är diagnoserad som premature menopaus så har jag fått östrogen via antingen tabletter eller plåster och nu när jag trycker ner allt med sprayen så har jag klimakteriebesvär gånger 100 (känns det som)... Jag VET att allt det här är för en bra sak men just nu känns det jävligt pissigt. Käkar omoprazol för magen pajat mitt humör e inte på topp (stackars sambo mumlade sist att han skulle köpa hörselskydd..;). ) jag piper å e hyperkänslig ala "du älskar inte mig.. Följt av att jag piper lite" jag vet att jag e en jobbig drama Queen just nu..

När allt detta är över och vi är i hamn så ska jag skicka iväg gubben på en vila upp sig resa ;)

Hej hur går det för dig dreamz?

Jag hade nässprayen i 7 månader som behandling av min Endometrios. Endometrios en blev verkligen lugn och fin så där mådde jag kanon , men alla klimakteriebekymmer jag fick gjorde mig helt ur balans. Och då kändes 7 månader som en evighet. Jag förstår att du inte mår något vidare men det är för en god sak och ligger inte så himla långt fram i tiden.

Håller ut! Och välkommen att ventilera här på fl. Det finns enormt mycket erfarenhet, stöttning och förståelse i dessa trådarna.

Kram
  • Längtar12345
    Redan47 skrev 2014-12-03 21:00:24 följande:

Dags att resa till Aten igen! Nu går det undan.

Lycka till! Håller tummarna för er!!
    bullenochgrisen skrev 2014-12-03 21:20:14 följande:

Lycka till! Håller tummarna HÅRT!!

Bullen, hur går det för dig? Mår du bra? Tänkt mycket på dig!
    dreamz skrev 2014-11-26 15:04:28 följande:

Kommer knappt ihåg alla mediciner men vet att jag hade novofem men nu har Evorel plåster (som funkat bäst för mig).

Mhm! Har börjat att gå ut och gå en gång om dagen! Skönt för både kropp å själ

Oron tar väl aldrig slut. Jag är bara lite rädd för att uttrycka min oro för gynekologen/läkarna rädd för att dom ska ta tillbaka allt å tro att jag inte blir någon lämplig mamma. Jag vet att det e egentligen knäppt att tänka så men..

Dreamz, hur går det med sprayandet? Nu närmar det sig för er!!
  • Längtar12345
    dreamz skrev 2014-11-26 15:04:28 följande:

Kommer knappt ihåg alla mediciner men vet att jag hade novofem men nu har Evorel plåster (som funkat bäst för mig).

Mhm! Har börjat att gå ut och gå en gång om dagen! Skönt för både kropp å själ

Oron tar väl aldrig slut. Jag är bara lite rädd för att uttrycka min oro för gynekologen/läkarna rädd för att dom ska ta tillbaka allt å tro att jag inte blir någon lämplig mamma. Jag vet att det e egentligen knäppt att tänka så men..

Klart du blir en underbar mamma. Oro är tyvärr något som är svår att komma ifrån helt. Man får försöka hitta små trix för att hantera den och inte låta oron få för stor plats. Ut och gå brukar vara som medicin för min själ. Jag äskar att vara i skogen el vid havet. Jag har känt oro till och från under hela processen. Kram
  • Längtar12345

Bullen, härligt att höra om dina gravid symtom även om det kanske inte är så roligt att må illa och vara trött så är det ju ändå helt underbart att du är gravid! Det är fantastiskt när det är dags för ultraljud och man får en chans att se lilla hjärtat.

Jag går in i vecka 40 nu och kan inte fokusera på något annat än att jag vill att bebisen ska komma nu!! Trots att jag väntat i många år på detta så känns de senaste veckorna olidligt långa haha.

Ska följa dig i din blogg! Kul att höra från dig!

• Längtar12345
    bullenochgrisen skrev 2014-12-11 14:59:00 följande:

Hihi ja :) så håll humöret uppe! det kan visst gå på första försöket ;)

Det var en sådan lättnad när vi fick se den lilla krabaten på skärmen och det fina lilla hjärtat. Jag är verkligen gravid nu!! det har varit så årt att ta in även fast jag mått illa och haft alla möjliga symtom så blev det så verkligt när vi fick se vår lilla bebis där inna och att an/ hon mår bra.

Vi kallar den för Casper för på bilden så ligger han/hon platt å man ser inte konturerna och jag tycker den ser ut som lilla spöket Casper ;) ;)

gud så roligt att du är igång nu, nu är det nära!!!! :) :)

Yeay vad gullig. Helt otrolig känsla att se det lilla hjärtat. Nu är ni på god väg Bullen. Härligt.

Dreamz: spännande att ni närmar er!!! Underbart.

Jag var också på läkarbesök idag och har gått en dag över tiden. Är öppen 2 cm och läkaren petade på min bebis huvud med två fingrar. Bebisen blev sur och sparkade mig på revbenen, haha. Fick gå hem igen för att fortsätta öppna mig hemma. Åter till läkare på tisdag om förlossningen inte kommit igång tills dess.
  • Längtar12345
    bullenochgrisen skrev 2014-12-11 20:21:21 följande:

Hihi ja det var otroligt häftigt och riktigt känslomässigt. En stor oro sten lossnade från mitt hjärta så nu kan jag slappna av och njuta lite vilket känns otroligt skönt! Vi fick även veta att donatorn är 27 år gammal, två år äldre än mig, så perfekt!

Nu har ju missfallsrisken minskat otroligt mycket och det glädjer mig :)

Gud så spännande att du snart har din lilla bebis hos dig. Tänk vad forskningen kan göra för oss barnlösa. Helt otroligt!

Har du några tips mot illamående för lukter? Har svårt att få i mig riktig mat, min kropp vill ha fräscha saker så som sallad, morötter eller subway. Idag höll jag på att kräkas inne på Ica för det luktade grillad kyckling. Kan knappt se mat framför mig.

Ja eller hur, vi får en chans till att få en familj som vi inte kunnat utan att få hjälp. Jag tänker ofta på vår anonyma donator som som gått igenom ivf behandlingen och valt att ge oss denna lilla cell som blivit till vilda bebisen i min mage. Jag blir ofta tårögd när jag tänker på donatorn, och tacksam och ödmjuk. Vi ha anmält min man som donator nu och förhoppningsvis kan han donera sina fina simmare till våren, för att ge andra samma chans som vi fått.

Gällande illamåendet så kräktes jag i stort sätt dagligen till v 17 ca. Jag använde såna där armband som finns på Apoteket och jag tyckte att de hjälpte mig. Fick även illamående tabletter som jag mest blev trött av. Förövrigt åt jag bara precis sådant som jag kände för stunden så det blev lite dyrt matkontot i början men så fick det bli. Jag åt bara det jag var sugen på. När jag kräktes mycket åt jag sådant som smakar bra båda vägarna, haha. Alltså både att dricka och kräkas upp igen. Typ drickyoghurt och nyponsoppa, hehe. :)
  • Längtar12345
    bullenochgrisen skrev 2014-12-15 23:22:47 följande:

Jag längtar efter mina fina spetstrosor och slippa ha dessa vanliga trosor på mig. Hormonerna strömmar och man kan ju inte finna sig vacker längre när man känner sig så äcklig med rinnande vaggisar mellan benen. Och när jag väl slutat med vaggisarna kommer jag säkert inte i mina fintrosor för då har väl magen växt till sig ännu mer. Gick in i vecka 10 idag! Träff med nya bm på torsdag på Mvc.

Åh vecka 10 redan. Det går allt undan. Då slipper du vaggvisorna snart. Själv har jag gått över i 6 dagar nu...... Väntan är riktigt seg nu! Bebisen vill ju aldrig komma ut. Dock medveten om att det är ett lyxproblem.
  • Längtar12345

Dreamz underbart att du blivit en ruvare!!

Bullen, veckorna tickar på !

I inatt kom vår fina dotter till världen kram

• Längtar12345
    bullenochgrisen skrev 2014-12-20 19:36:39 följande:

Stort grattis!!!!!!!Åh vilken lycka. Gick allting bra? En liten julbebis

Allt gick fint! Blev igångsatt man en ballong och efter det tog de hinnorna, då kom värkarna igång och det hela tog 12 tim. Det känns helt overkligt. Jag kan ligga i timmar och titta på henne och fattar inte riktigt att hon verkligen är här. Kram
  • Längtar12345
    dreamz skrev 2015-01-02 22:47:07 följande:

Får två försök till :)

Tråkigt att du testade neg dreamz. Men helt rätt inställning att ladda och fokusera på nästa försök. Ett starkt färskt embryo beställer vi till er!! Vet du när ni kan komma igång igen? Många kramar till dig!
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014