bullenochgrisen skrev 2014-12-11 20:21:21 följande:
Hihi ja det var otroligt häftigt och riktigt känslomässigt. En stor oro sten lossnade från mitt hjärta så nu kan jag slappna av och njuta lite vilket känns otroligt skönt! Vi fick även veta att donatorn är 27 år gammal, två år äldre än mig, så perfekt!
Nu har ju missfallsrisken minskat otroligt mycket och det glädjer mig :)
Gud så spännande att du snart har din lilla bebis hos dig. Tänk vad forskningen kan göra för oss barnlösa. Helt otroligt!
Har du några tips mot illamående för lukter? Har svårt att få i mig riktig mat, min kropp vill ha fräscha saker så som sallad, morötter eller subway. Idag höll jag på att kräkas inne på Ica för det luktade grillad kyckling. Kan knappt se mat framför mig.
Ja eller hur, vi får en chans till att få en familj som vi inte kunnat utan att få hjälp. Jag tänker ofta på vår anonyma donator som som gått igenom ivf behandlingen och valt att ge oss denna lilla cell som blivit till vilda bebisen i min mage. Jag blir ofta tårögd när jag tänker på donatorn, och tacksam och ödmjuk. Vi ha anmält min man som donator nu och förhoppningsvis kan han donera sina fina simmare till våren, för att ge andra samma chans som vi fått.
Gällande illamåendet så kräktes jag i stort sätt dagligen till v 17 ca. Jag använde såna där armband som finns på Apoteket och jag tyckte att de hjälpte mig. Fick även illamående tabletter som jag mest blev trött av. Förövrigt åt jag bara precis sådant som jag kände för stunden så det blev lite dyrt matkontot i början men så fick det bli. Jag åt bara det jag var sugen på. När jag kräktes mycket åt jag sådant som smakar bra båda vägarna, haha. Alltså både att dricka och kräkas upp igen. Typ drickyoghurt och nyponsoppa, hehe. :)