• Redan47

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Förlåt minnah.... Du har ju plåster .... Hoppas du bara har en spottings . Inge kul att blöda ut nu. Hur länge har du medicinerat inför transfer?

Dina frågor till mig svar imorgon. Nyss hemkommen något uppvarvad.....!

• Redan47

Serum Aten, ordinerar pregnyl varannan dag efter transfer, 3 injektioner. Det hjäper till vid implantation, hjäper till vid bildandet av de rötter som embryo Anv för att fästa. Det är hcg - hormon. Sedan får jag ev ta fler vid graviditet - då för att hcg är typ ett själgenererabde hormon. Det stimulerar sig själv att utveckla mer. Vilket då stödjer tidig grav.

Ja, jag fick vila 30min efter. På serum får man inte ens gå upp efteråt. De hämtar brits som jag får förflytta mig sidledes till fr gynsängen.

Att det är så olika.... Det är skönt iallafall - jag uppskattar det lugnet.

• Redan47
    Minnah77 skrev 2014-06-10 07:43:31 följande:

Tack för allas stöd.. De e verkligen nu man behöver det... Ja visst e de olika.. Nu var slemhinnan 6,9 den var inte mycke o hänga i granen., men gränsen går vid 6.0 sa de. Vi gjorde ivf på Sahlgrenska. Det kändes som att man var en robot.. In, ut nääästa!!. Carlanderska var jättebra där fick man fika efteråt men där kostade ju behandlingen.

Idag ska labbet ringa mitt på dagen o säga om de har klarat upptiningen. Om de har gjort det så drar vi ikväll..

Om det är ett fet, så skulle du väl kunna vänta m insättning till slemhinnan är lite bättre? Äter du östrogen eller är det naturlig cykel?

Jag ruvar på.... Kan inte dra npgra slutsatser, känns alltid lika plus som minus, viss aktivitet i livmoder. Vi vet ju att hormonerna gör mig "gravid" så .... Det är bara vänta! TD nästa vecka någon gång!
  • Redan47

Jag är trög... Du har ju plåster... Har du piller stoppa upp 4mg i vaginan, det hjälpte mig mot slutet.

• Redan47
    Katt12 skrev 2014-06-10 09:45:48 följande:

Hej! Är det ngn i denna tråd som har endometrios? Får du i så fall ngn speciell behandling i samband m ÄD? Ngn med Endo som lyckats?

Heja dig nu, Redan!!

Har du mailat klinikerna och frågat ? Serum, Riga mfl? Vad säger de?
  • Redan47
    Minnah77 skrev 2014-06-10 16:20:04 följande:

Redan.. Haha du e rolig.. Plåster o har börjat med crinone. Är det någon mer som tar crinone där det kommer ut "typ som tuggummi bitar"? Jag har egen cykel men mellan dagar som 21-28.

Katt12 jag e nog helt 100 på att de med endo.. får mera eller annan stödmedicin. Jag har inte endo men tror att jag har det.. (Alltså jag har åk ut o in på gynläkare med en dunk i ryggen - du ska se att det ordnar sig, imorgon e du gravid o smärta.. Bit i hop.. Nu har det bara gått 9 år av barnlängtan o försök..Så min läkare i Finland lade till prednisol som ska tydligen stötta min graviditet sa hon!!? Men sök och kolla upp dina rättigheter o stå på dig.

Jag har inte crinine, jag Anv Mic och utrogest. Ja, det kommer något vitt flingor som lägger sig på ytan när jag är på toa och kissat. Jag ligger så länge som möjligt efter varje omgång för att försäkra mig om att det mesta "sugs" upp.
  • Redan47
    Katt12 skrev 2014-06-11 06:51:46 följande:

Redan, jag ska kontakta bägge klinikerna. Men tycker det är intressant att höra om ngn lyckats o i så fall hur. Blir lite låg när jag inser att ingen i Aten tråden, som jag ju oxå skriver i, har lyckats m Endo...

Jag tänker att det finns mer "statistik" hos klinikerna än i trådarna. För det är ju inte så många individer där....i Aten tråden och det blur stort utrymme för bortfall på din fråga om det inte råkar finnas några aktiva just nu.
  • Redan47
    villsågärna38 skrev 2014-06-11 08:04:11 följande:

Redan, hur går det med ruvningen? När kan du testa tidigast. Kommer ihåg att du tagit Ovitrelle. Kram

Ja du, vad ska jag svara på det.... En ruvning är en ruvning, med vad det innebär, du vet! Men jag tar det med ro, visst är det så , tog sista sprutan igår så får ge mig till tåls ytterligare en vecka :)

Jag känner att mitt humör fortf är taggigt, men minskade bara till 6mg+2mg vag. Hade E2 på 4000pg/ml- så det var ju högt. Men vågar inte just nu gå ner till 4mg+vag... Ich det är ok för peny. Men, det faktum att vara beroende av mannen mfl pga min handled gör mig grinig ixå, blommor som ej kommer ner i jord, prylar att flytta lyfta osv. Jobbade m bokföring igår och handleden pulsar inatt o idag... Så grinigt känns det. Är nog oxå lite nervös för jag vill ju så gärna det blir plus denna gången.... Min hund är inte heller sig lik- nerverna utanpå - tänker att jag smittar henne- dvs hon är kvitto på mig själv typ???spegling. Idag blir en sol o bad dag om vädret håller sig! Kram

Och hur mår du darling?
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014