• NinaCamilla

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Jojjo77: Grattis!

• NinaCamilla

Redan: härligt att det är dags för FET snart! Gärna ge lite status uppdatering därifrån -typ hur FET går till. Jag har gjort FET i Finland men inte i Serum. Hoppas på ett guldägg och fin slemhinna. Kram

• NinaCamilla

Jag har bara bra erfarenheter om gynakuten när jag hade utomkveds. Jag var i vecka 6 och fick komma in och var prioriterad pga. Graviditet i vecka 6. Jag hade dock smärtor men det borde gå. VC har jag ingen tillit tyvärr. Bäst med gynakuten att få hjälp. Hcg mätning tog jag privatfrån werlabs pga. Idiot gyn som tyckte att jag inte behövde ta det.

• NinaCamilla

Jag pratade med kurator imorse om vår / min kämparresa mot vården och hon undrade varför fick jag ingen hjälp mot endo förra året. Jaa jag har inget svar sa jag. Hon tyckte att det är hemsk att vid infertilitet och endo sammanhang ska man kämpa så mycket. Exakt det undrar jag oxå! Man blir inte friskare att kämpa så här mycket. Infertilitet påverkar mental hälsa men det har nog ingen fattat här i Sverige. Åkte till jobbet med rödsprängda ögon idag och längtar september ...

• NinaCamilla

Hoppas på att en hittar på rätt i livmoder och börjar gro och att slemhinnan blir tjockare. Lycka till imorgon! Ska du ta alla 3 om de klarar sig i matchen?

• NinaCamilla

Redan: så jäkla fint att alla 3 klarade det sig! Jag förstår exakt vad du menar med östrogen. Mådde så otroligt dåligt på sista ÄD med alla antibiotika och så. Men det är värd! Kram ta hand om dig nu

• NinaCamilla

Redan: Vilken ruvardag var du? Jag provade första rd14 med stickan och fick plus sist och sedan tog jag hcg-prover och de var inte innan RD 16 eller 17. KRAM!

• NinaCamilla

Redan: Jag gjorde 2 grav.test en clearblue och en billig variant och den andra visade minus. Svårt att säga men jag förstår om du inte vill slösa pengar på Hcg-test. Ledsen för din skull men den 6 borde det vara vår tur! Ta hand om dig kram

• NinaCamilla

Ahhhh Redan: Så härligt att du kan åka redan nu! Jag vill också men kan inte pga.cellgifter som jag fick vid utomkveds. Jag är så rädd att ingen av våra 3 embryos i frysen kommer klara sig. Väntar faktisk själva behandling men inte själva ruvartiden. Jag hatar ruva och testa! Jag har tappat otroligt mycket hår efter utomkveds och jag känner att jag blir skallig. Jag försöker att äta kvinna multivitamin för att få folsyra och järn men vet inte om det hjälper...

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014