• dreamz

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

azurea skrev 2014-12-15 23:03:53 följande:
    Trosskydd is da shit smile1.gif .
    Elle hur!!!! ;)
  • dreamz
    bullenochgrisen skrev 2014-12-15 23:22:47 följande:

Jag längtar efter mina fina spetstrosor och slippa ha dessa vanliga trosor på mig. Hormonerna strömmar och man kan ju inte finna sig vacker längre när man känner sig så äcklig med rinnande vaggisar mellan benen. Och när jag väl slutat med vaggisarna kommer jag säkert inte i mina fintrosor för då har väl magen växt till sig ännu mer. Gick in i vecka 10 idag! Träff med nya bm på torsdag på Mvc.

Härlig att det e snart inskrivning Bullen!!!

Ja att kunna njuta av graviditeten ordentligt å slippa massa tider med alla dessa mediciner!

Just nu lever jag mitt liv kring mina 5 alarm.. Hade det inte varit för dom hade jag glömt av alla tider för medicinerna ;)
  • dreamz
    Längtar12345 skrev 2014-12-15 23:29:47 följande:
    Åh vecka 10 redan. Det går allt undan. Då slipper du vaggvisorna snart. Själv har jag gått över i 6 dagar nu...... Väntan är riktigt seg nu! Bebisen vill ju aldrig komma ut. Dock medveten om att det är ett lyxproblem.
    Ett härligt lyxproblem dock!! ;) :D.

Har hört att" färdknäpparn" plus en låååångpromenad ska tydligen hjälpa ;).
  • dreamz

Hej tjejer!

Nu är jag oxå en ruvade

Tänkte på hur ni som ruvar gör med vitaminer? Är det något speciell vitamin ni tar?( för att öka chansen till att embryot ska fastna) Tål inte järn tabletter dock.

• dreamz
    azurea skrev 2014-12-18 17:12:38 följande:
    ACO gravid innehåller det mesta du behöver. 2 tabl/dag.
    Kan inte äta dom pga järnet som är i, jag tål inte järntabletter kom upp lika fort som jag svalt dem.. :(
  • dreamz
    bullenochgrisen skrev 2014-12-18 19:16:44 följande:

Grattis ruvare! Vilken dag har du testdag? :)

Är folsyra, de andra vitaminerna får du i via maten också. Jag åt omega 3 forte också men det är för att jag inte äter fisk.

Tack! :D

1/1 -15 är testdagen :)

Ja äter redan folsyra å omega 3 plus ska börja med blut saft i morgon! :))
  • dreamz
    bullenochgrisen skrev 2014-12-18 20:54:37 följande:

Ååååh spännande! Kommer ihåg min ruvartid, var så nervös och rädd! Men se till att slappna av, det kommer bli bra!

Det känns så overkligt igår var jag nästan lite "borta" sjukt trött å ont i ryggen, halv sov å drömde att jag hade frossa (?!) att kroppen stötte bort embryot...

Anyways.. Försöker vara positiv! Enligt doktorn var min livmoder bra anatomi! :) och det var ett fint embryo dom satte in. (Den första dom tinade klarade inte upptiningen).

Vad fick ni för några rekommendationer efter ET? Jag fick fråga då sa hon att jag bara skulle ligga på soffan igår å inte ha sex å inte bada (ingen aning hur länge dock). Trodde man skulle få vila typ en halvtimme där men nopp inget sådant.
  • dreamz
    azurea skrev 2014-12-19 12:08:50 följande:
    Försök att undvika folksamlingar och bli sjuk så immunförsvaret triggas och låt bli att bära tungt (vissa har hört Max 3kg, jag fick rådet max 10kg). I övrigt massor med vila smile1.gif . Lycka till!!
    Med folksamlingar antar jag du menar som typ inte åka ut å handla dagen innan jul? Stora folksamlingar?

Jag är lite små sjuk fram å tebax var jag redan innan FET.. Kan det oxå påverka att kroppen vill stötta bort embryot?
  • dreamz
    bullenochgrisen skrev 2014-12-19 12:09:12 följande:

Ja kroppen spelar en en massa spratt. Tre dagar innan jag plussade på testdagen hade jag helt fått för mig att det inte gått vägen, låg ju i tre dagar i ett mörkt rum och bara grät, så plusset blev verkligen en chock för mig då jag var helt hundra på att jag hade fått börja om på ruta ett igen. Hormoner och rädsla säkert ;)

Jag fick rekommendationerna att fortsätta som vanligt, men det gjorde jag inte för den veckan vi gjorde vårat ET hade jag tagit semester så jag var hemma en hel vecka. Vilade mycket, men försökte även hålla igång med att städa, handla och pyssla hemma, men i lugn takt :) det var skönt att vara ledig lite sådär i slutet på oktober/ början på november när man haft det tufft på jobbet innan, då fick man chans att pusta ut. Men sen har jag i princip levt på som vanligt när jag var tillbaka på jobbet.

Man får inte bada eller ha sex på en vecka sa bm till mig, fick även en blankett på det. Det är för att de nu varit inne i din livmoder med en liten liten kateter och därför kan man då lätt få inflammation om man badar eller har sex efter "ingreppet". Jag väntade nog nästan två veckor med badandet och sexet iallafall, bättre att vara på den säkra sidan :)

Fick du graviditets test med dig hem? Va inte så dum som mig att testa i förtid, testade på ruvardag 12, 13 och 14 och alla tre visade minus, jag testade inte på ruvardag 15 för då fyllde jag år och vill inte ha ett minus i födelsedagspresent! På torsdagkvällen ruvardag 16 plussade jag och på vår testdag ruvardag 17 var ju testet också positivt :)

Mina tidiga tester som visade minus gjorde nog att jag hamnade i depression helt i onödan! Inte värt det nu i efterhand även fast det kändes bra då att tjuvtesta så man inte blir jätte besviken på testdagen.

På julafton ska jag gå ut till släkten och berätta att jag är gravid. Då är jag i vecka 11 :)

Ja eller hur!!! Säkert min hjärna som jävlas lite... Jag försöker att ha en lugn attityd mot detta. Lite inte jätte förväntningar men inte heller jätte negativ!

Ja jag tänker nog så med ang sexet å att bada (jan inte påstå att jag e sugen på sex med vaggisarna som rinner down there...)

Ja jag har tagit lite semester börjar inte jobba förens 29 december :).

Nej inget gravtest fick jag.

Men tänkte på jag har juh test dag 1/1-15 då har det gått 14 dagar å skulle det vara minus då ska jag testa nån dag senare med? Tänkte du skulle testa på ruvardag 17?
  • dreamz
    Redan47 skrev 2014-12-19 17:27:36 följande:

Ruvardag 4.

Inga bad eller sex under ruvartiden, Infektionshänseende.

Inga varna bad fram till v12.

Undrar om era lutinus är kletigare upplevelse än utrogest. Har inga så starka känslor till det. Tar 4/dag. (800mg). Anv naturligtvis trosskydd.

Vad är skillnad på lutinus å utrogest?

Jag tar 1x3 med lutinus å likaså med prognyomen
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014