Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
BM* ska det ju naturligtvis stå :)
BM* ska det ju naturligtvis stå :)
Tack snälla ? blev så lycklig igår när hon ringde. Nu är det nära! Oavsett om vi inte får vara med på denna donatorn eller ej så är det nära för då är vi högst upp i kön :) hur många ägg är vanligast att donatorn får ut vid plock? BM sa att hon skulle återkomma lite närmare, men att jag skulle fortsätta med Progynon 2 mg fram tills hon kontaktar mig igen. För de borde väl höja dosen till 4 mg om dagen som vid testcykeln? Då åt jag 4 mg Progynon om dagen i 10 dagar innan vul och då var slemhinnan tjock och fin.men men slutet på september skulle detta vara. 1,5 månader kvar. Längtar ju ännu mer när man fick samtalet!! Hoppas hoppas
Jag äter Progynon för att få i mig hormoner er. Istället för mina hormonplåster jag hade tidigare ( Estonia depotplåster) så jag tar en tablett progynon 2 mg om dagen i 20 dagar. Och sedan provera i 10 dagar för att framkalla mens. Hon sa att jag ska fortsätta med bara progynon nu tills hon hör av sig igen. Då höjer dom säkert Progynon en till 4 mg om dagen precis som när jag gjorde min testcykeln.
Estalis* depotplåster. Blir arg på min mobil snart :)
Idag kom vårat brev från RMC, barnmorskan ringde ju förra veckan och sa att de hittat en donator till oss. Dock så är vi ju mottagar par 2 :( så det känns dumt att hoppas för mycket. Men nu känns det nära. I slutet på oktober är det iallafall dags. Ska börja ta provera 1 tbl + progynon 1 tbl. ( 2 mg) i 10 dagar den 20e september - 30 september. Sedan invänta mens och på mensdag 2 ska jag ta 3 tabletter progynon dvs. 6 mg Progynon om dagen. Sedan ringa rmc om ultraljud för att kolla slemhinnan. När jag gjorde en testcykel så tog jag bara 2 progynon tabletter om dagen innan vul och då såg slemhinnan fin ut, varför ska jag då ta tre tabletter denna gången? Kan man överstiger med hormoner så slemhinnan blir för stor eller andra bieffekter? Längtar så sjukt mycket nu även fast jag inte vågar hoppas helt och hållet på att vi verkligen kan få några ägg denna gången då vi är mottagarpar 2. Ska iallafall till apoteket imorgon och köpa folsyra samt omega 3 tabletter som är anpassade vid graviditet. Äter inte fisk och eftersom att vi är så nära nu så kan jag lika gärna köpa en burk som är anpassade för att användas av gravida. För OM vi skulle få använda denna donatorns ägg så är jag ju i princip gravid tills stickan visar något annat och då kan man lika gärna tillföra extra omega 3 då barnet behöver det. Jag äter varken fisk, skaldjur eller tillskott i övrigt. Detta slog mig idag att jag kanske borde tillföra något om man ska tänka på någon annan mer än sig själv. Förhoppningsvis :)
Tack för era svar ??? då behöver jag kanske inte oroa mig för hormon dosen. Jag kommer inte ihåg att jag fick reda på hur stor slemhinnan var efter testcykeln, fick bara reda på att den såg fin ut. Det var därför jag reagerade på 2 mg till utöver de 4 mg jag tog då. Ursh vill inte veta hur man kommer må de dagarna med 6 mg Progynon i kroppen sist var ju magen svullen till max och mådde, hmm uppsvullet ;) kunde knappt sova. Har iallafall köpt folsyra och omega 3 nu anpassat för gravida ( el. Snarare testat för att använda till gravida) D vitamin brukar jag ta under dessa månader av mörker så jag ska nog fortsätta ta det också. Årstiden är tillräckligt dedeprimerande. Hoppas hoppas hoppas vi får vårat guld ägg.
Varför blev det frågetecken när jag skrev hjärtan :(
Oj vad många vi var från nacka här. Vad har vi i vattnet egentligen? ;)
Håller tummarna! Det kommer gå vägen denna gången!!
Fick idag veta att min storasyster väntar sitt andra barn. Nu hoppas man ju ännu mer att vår första äd tar sig. Vi är ju bara mottagarpar 2 så det är ju en chansning att hoppas på slutet på oktober. Kommer bli riktigt besviken om det inte skulle gå vägen nu när syrran blivit gravid igen. Samtidigt som jag är otroligt glad för hennes skull. Många tankar i luften. Tänk om inget ägg tar sig. Då måste vi ju söka oss vidare. Ursh jag vill bara bli gravid nu och få ha min bebis. Känns som att alla blir gravida i min umgängeskrets nu. Extra jobbigt. Är trött på att vänta nu!!! :'(