Inlägg från: bullenochgrisen |Visa alla inlägg
  • bullenochgrisen

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Redan: åh nej!! Jag håller tummarna för att testet visade fel!!!! Det måste det ha gjort. Pröva om ett par dagar igen! Hur många försök har du gjort nu med äd?

• bullenochgrisen

Efter Provera i 10 dagar så kom äntligen mensen igår! Yes yes yes! Första gången jag längtar så mycket efter mens. Var rädd ett tag att den inte skulle komma bara för att... pratade med barnmorskan idag och nu har jag börjat äta Progynon tre gånger om dagen, har vul den 21a för att kolla slemhinnans tjocklek. Vid testcykeln i våras med samma hormon dos så var slemhinnan 7 mm vilket hon sa var perfekt. Håller tummarna nu att donatorn får ut många fina ägg till oss också som är mottagarpar två. I slutet på denna månaden händer det äntligen! Svårt att ställa in sig på att längta och vara förhoppningsfulla. Det är ju så osäkert om vi ens får vara med.

• bullenochgrisen

Håller tummarna! Jag har ätit progynon x 3 nu i en vecka. Nästa tisdag vul för koll av slemhinnan. Har ni fått besked om att de hittat en donator till er? Skönt att vara igång lite iallafall, även fast den där väntan kvarstår.

Jag är bara jag skrev 2014-10-15 16:08:59 följande:

Imorron ska jag på UL för att kolla slemhinnan. Om allt ser bra ut börjar jag med progynon direkt och kan förhoppningsvis göra ET före jul!

• bullenochgrisen

Nej tyvärr. De skrev ut Provera i 10 dagar åt mig för att jag skulle framkalla mens. Jag har ingen mens heller längre och inte haft sen jag var 13 år gammal. Håller tummarna för er. Jag gjorde min testcykel innan sommaren. Också med x 3 progynon på andra mensdagen efter en kur på 10 dagar med Provera.då var slemhinnan 7 mm, så hoppas på samma fina besked nästa vecka också :) hoppas att ni hinner innan jul. Men va beredd på att det kan dröja lite. Vår donator skulle donerat slutet på september men det har nu skjutits upp på det två gånger så om två veckor är det förhoppningsvis dags. Dock är vi bara mottagarpar två så vi får kanske vänta lite till ändå om vår donator inte får ut mer än 10 st ägg. En ovisshet.

Jag är bara jag skrev 2014-10-15 19:41:00 följande:

Nån som tagit Duphastone,Gonapeptyl,Prolutex eller Progedex som kan berätta nåt om de medicinerna?

• bullenochgrisen

Åh nej :( var på vul nyss och kollade storleken på slemhinnan efter ca. Två veckor av progynon x 3. Nu var slemhinnan bara 5 mm tjock! ! :'( ska knapra progynon ett tag till och dit igen på fredag för mäta igen. Håll tummarna!

En fråga: hur viktigt är det att man tar progynonet morgon, lunch och kväll? man man ta två på fm och en på kvällen? Gör det någon skillnad tro? Nya tag och hoppas på att den blivit större tills på fredag. Nästa vecka är donatorns äggplock!

• bullenochgrisen

De sa ingenting till mig om att höja dosen. Kanske ska ringa dom? Jag går på Huddinge. Tar inget blodförtunnande. Bara progynon x 3. Varför sa de inget om att höja dosen? Tror knappast att den blir så många mm större tills på fredag!! * känner mig orolig* de tog ett blodprov också för att kunna se bättre.

• bullenochgrisen

Tack ? ja oro är slöseri med energi. Men nu är vi ju så nära! Då vill man verkligen att allting ska klaffa. Jag äter omega 3 kapslar en gång om dagen då jag inte äter fisk. Ska jag börja äta omega 3 två eller tre gånger om dagen kanske? Man litar ju på barnmorskorna men det är som ni säger, de borde öka mina hormoner mer i för fredag så slemhinnan har tid på sig att växa till nästa vecka. Jag har lämnat ett meddelande till Christina på rmc, hon svarade inte när jag ringde. Hoppas hon ringer upp så jag kan få lite klarare besked istället för att hoppas i onödan att slemhinnan ska växa så pass mycket till nästa vecka. Framförallt till fredag då jag ska på nytt vul. Nu har jag ju några dagar extra på mig. Ursh denna väntan och oklarheter tar snart kål på en.

• bullenochgrisen

Vad är det som gör att slemhinnan inte blir större? Är det kosten eller annat? Tog precis två omega tabletter och hoppas barnmorskan ringer upp idag och säger om vi ska höja något eller inte. Vagitorier skulle jag ta den dagen donatorn plockar har jag för mig att hon sa. Jag röker elcigg kan det bidra till dålig slemhinna? Röker med både utan nikotin och med. Men slutar ju med det om det skulle visa sig ha en påverkan. Nikotin vätskan slutar jag med vid et och kör då istället på vanlig smak utan nikotin.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014