• NinaCamilla

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Juliette: Dexaton-spruta en anti-inflammatoriska som dämpar min egen immunförsvar. Tack och lov att alla stora sprutor är över nu. Jag måste bara hitta på en läkare som kan skriva clexane här i Sverige om det behövs.

Ni som tar prednisolon, har ni sådana söta (icke-söta) ekorre-kinder av prednisolon? Jag ser inte klok ut och vill helst inte bli avslöjad på jobbet varför har jag har blivit så här stor. Finns det något knep att vätskan rinner bort från kroppen? Jag ska äta 20 mg prednisolon fram till testdagen och ser hemsk ut. Försöker undvika salt och socker men det är svårt det där.

Kram till alla från en hormonsting Nalle Puh

• NinaCamilla

Juliette: Jag vet att en kvinna gjorde hysto i Sverige och de hittade inget. Hon åkte till Serum klinik i 4 mån efteråt och de hittade massor som Sverige hade missat. Alla påverkade fertilitet. Samma gäller för laproskopi som jag gjorde förra året. 2 st myom ville inte Sverige ta bort men Grekland tog dessa bort och såg skiljevägg som Swe hade missat. Tyvärr litar jag väldigt lite operationer här eftersom de inte görs med laser utan mekanisk. Som endo-patient är jag noga med att operation blir lyckad. Då vill de hellre lämna kvar saker i Sweän operera bort. Hoppas att du får all hjälp av din gyn!

• NinaCamilla

Det här är vår första blastocysto-behandling och jag undrar kan man känna något redan efter en vecka från ET? Jag mår väldigt konstig och säkert är det mycket mediciner som jag proppar i mig men känner att orken har försvunnit och magen är som ballong. Jag äter oxå prednisolon 20 mg som gör inte saken bättre. Grät över skadad excel-fil idag....jisses!

• NinaCamilla

Gällande symptom har jag flera nu än förra gångerna men det är ju hormoner som spökar. Jag tror att jag har känt när embryo fäster sig men inte säkert. Vissa känner ju ingenting. Individuellt är det.

• NinaCamilla

Villsågärna: Grattis från mig med!

Här ruvas det och äter både salt och söt konstant men det är säkert på hormonsprutor Hcg som jag tog...lite knasig i huvudet med. Hoppas på den bästa på fred-lördag. Jag måste kolla vem kan ta Hcg-provet och progesteron bara.

• NinaCamilla

Jag går lite förväg av saker även om jag har inte testat än men jag hörde precis från en otrevlig barnmorska att som äggdonations-patient får man ej skriva in innan vecka 10!

Jag proppar massor med mediciner, är över +40 år, har hög blodtryck och har en riskgraviditet vid äggdonation, hur har ni andra fått tid till VUL? Det känns att man måste kämpa för att få vård efteråt också - om jag kommer plussa (hoppas hoppas).

• NinaCamilla

Redan: Tackar. Jag blev förvånad när hon frågade var har jag gjort äggdonation och när jag sa i Grekland, sa hon att man måste gå in till vecka 10. Försökte förklara att jag är en riskpatient men fick knappast nån genhör. Mina gyn kontakter är lite si och så, speciellt när man gör äggdonation i Grekland. Till VC har inte sagt att jag använder clexane och kortison eftersom de tror inte på sånt. Mina gyn kontakter vill inte skriva vissa mediciner eller ta alla blodprover känns det som. Det känns bara en evig kämpe mellan olika läkare, olika instanser och sedan blir man ifrågasatt varför åkte vi till Aten. Blir bara så trött ibland. Men skönt att veta att det finns folk som ni har fått hjälp av.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014