Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
Så kanske det är, får ni ett till försök av landstinget? Hoppas ni inte behöver vänta!!
Så kanske det är, får ni ett till försök av landstinget? Hoppas ni inte behöver vänta!!
Åh vilken tur! Men jobbigt att behöva börja om :( men pepp pepp, nya tag! Nästa gång kommer det att gå vägen!!!! Det måste det göra!!
Bullen var du typ sjuk vid ET?
Nä jag var frist. Riktigt trött efter en hård vecka bara så min vecka efter ET spenderade jag till att vila, shoppa, städa, tvätta, romanerna med vovvarna osv osv. Försökte vila men samtidigt vara igång i lugn takt för att kroppen skulle känna att allt var normalt :) var sjukt kissnödig på ET kommer jag ihåg, de sa att blåsan skulle vara lite full men min blev väldigt full ;) som tur var gick det snabbt och jag fick kissa direkt efteråt. Omega3 kapslarna från pharbio forte och gravid vitaminer med folsyra var det " extra jag tog".
Man går ju igenom så mycket psykiskt med äggdonation, först den långa kön, sen hormoner och man har svårt att ställa in sig på hur man ska tänka och längta. Allt är en stor röra i huvudet. Jag håller tummarna stenhårt för dig och följer dig. Det ska gå vecka 9! Det bara måste det!
Jag går in i vecka 15 på måndag, har fått en stor mage! Och är tvungen att använda mammabyxor både privat och på jobbet. I helgen berättar vi för min sambos fyraåriga dotter om att hon ska bli storasyster, det ska bli jätte kul!
Var på KUB förra fredagen och fick se vår lilla, det låg verkligen en liten bebis där inne och sparkade och busade, den låg och vinkade till oss och man såg alla fem fingrarna, näsan, plutmunnen, det var helt fantastiskt! Vi fick chans 1:20000 att det skulle vara något kromosomfel så det är mycket låg risk vilket känns såå bra!!
Så nu börjar det roliga och DYRA inhandlingen av allt till bebis. Man vet inte riktigt var man ska börja :)
Hihi jo jag har min lista vilket är toppen för jag har och är så trött nu förtiden så jag aldrig hade orkat sätta mig och skriva någon lista nu :) men vart börjar man, och vad prioriterar man, kanske vagnen om den behövs betalas och beställas nästa månad.
Du kommer snart vara här!
Ska du göra sån där fertilitets akupunktur?
Okej. Hoppas det går bra. Vilket datum gör du nästa försök?
Det kommer gå bra! Kör ni på samma medicinering som sist? Hur hade din slemhinna sett ut innan ET?
Apropå vaggisarna.. Har du slutat med dina än? :)
Oja! I vecka 12 slutade jag med vaggisarna och hormon tabletterna. Man glömmer bort hur jobbigt det var nu efterhand. Ursh fy dom där vaggisarna alltså.... tänk att det redan är en månad sedan jag slutade med dom! Tiden går så fort men ändå så sakta när man längtar efter något.
Vecka 16 idag! :) det so jag säger till min sambo varje ny vecka, ska vi verkligen få en bebis? Bebis verkar stanna!?
Och han svarar alltid: haha ja, bebis stannar i magen fram till juli då vi får hålla den i famnen. Vi väntar inte missfall älskling, vi väntar barn!
Men det är ändå så svårt att förstå! ;)
Det gick jätte bra att berätta för hans dotter, hon blev överlycklig och tog fram alla sina dockor och ville leka med dom och vi läste ur de böckerna vi köpt, om att få bli storasyster när en bebis kommer till familjen. Och de böckerna vill hon höra om och om igen :) vi lyssnade på bebisens hjärtljud med hjälp av en liten apparat man kan tex köpa på teknikmagasinet, det gjorde det hela verkligt för henne också :) så nu har vi gått ut med det på Facebook också så nu vet alla :) skönt att slippa hyrsha om det :)
Åh jag håller tummarna så hårt för dig! Snart är det dags!!!! Idag ska vi få se lilla bebisen igen och förhoppningsvis få reda på om det är en pojke eller flicka :) tänk att det redan är gravid vecka 19! Det går så fort nu.
Åh härligt Bullen!!!
Go crazy å köp massor nu!!! Hihi
Försökte skicka privat meddelande till dig bullen men det går inte
Ecoooo ecooo!
Lever ni? Eller har alla flyttat till andra trådar?
. Hur går det för er?
Ja jag har "flyttat"- för att det öppnades en tidsaktuelll 2014/15 tråd. Blir enklare för nya läsare och sökare oxå....