Inlägg från: Spartacus |Visa alla inlägg
  • Spartacus

Min vän kommenterade att min pojkvän har en tatuering på halsen?

WTF?

är väldigt förvänad över att det 2013 fortfarande haglar så mycket fördomar gällande tatueringar... det är liksom ganska vanligt förekommande och det är ju långt ifrån EN typ av person som har dom?

för 30 år sen var det kanske mest kriminella som gaddade sig i fängelse, och för 100 år sedan var det väl sjömän...

jag är en 30-årig 3-barnmamma som inte ens är särskilt extraordinärt klädd, har ingen kriminell bakgrund och har inga märkvärdiga åsikter och jag är då tatuerad på stora delar av kroppen, och mer ska det bli...  

• Spartacus
    Anonym (!) skrev 2013-10-14 13:58:58 följande:
    Hade du skrivit precis sådär så hade det förmodligen stämt in på er båda = )

och? för mig skulle folk gärna få hävda att jag både är WT och annat därtill. 
    det är för mig inget negativt begrepp...

det absolut mest pinsamma är väl människor som ser sig förmer än andra,
    det tycker jag tyder både ohyfs och brist på självinsikt.

idag är det som sagt fler än EN typ som är tatuerade, men det har kanske gått dig förbi?   

• Spartacus
    talulah gosh skrev 2013-10-14 19:57:58 följande:
    Jag känner väldigt många läkare, art directors och journalister - bland annat - som har synliga tatueringar. Tror de i tråden som anser att tatueringar är ett bevis på låg bildning eller brist på utbildning har bott under en sten några år för länge.
    och utöver detta, ts: VAR tatueringen sitter säger inte lika mycket som VAD tatueringen föreställer... är det ett hakkors över hela halsen? spring?  själv springer jag ifrån tribaler och kinatecken, även små färgglada djur på axeln  
  • Spartacus
    Anonym (x) skrev 2013-10-14 19:34:21 följande:
    Att säga att det är FLER lågutbildade som har tatueringar innebär INTE att man måste vara lågutbildad för att ha tatueringar. Givetvis.
    nä givetvis. och tiderna håller ju på att förändras, det är inte så ovanligt med tatueringar numera, det tillhör inte enbart lågstatusyrken eller kriminella. finner det underligt att folk inte känner till detta.

med tanke på hur priserna ser ut hos de skickliga tatuerarna så måste man ju kunna lägga ut lite för de rejäla målningarna   om man inte känner tatueraren då kanske...  

och allt tugg om WT, utbildning och intelligens gör mig så innerligt trött. vad är det för jävla trams? det finns ingen risk att det skulle existera så mycket WT som folk slänger sig med i detta forum, det har bara blivit en rädsla, som pesten eller nåt? utbildning och yrkesval har inte nödvändigtvis ett jota med människors intelligens att göra och även om det skulle ha det, vadfan har ni emot lågintelligenta? varför är de per automatik sämre människor? även det är ett förhistoriskt tänk.

• Spartacus
    Anonym (klass) skrev 2013-10-15 00:15:45 följande:
    Oavsett vad andra tycker så är det en klassfråga. Att se en halstatuering i Sveriges elitskikt kommer inte att inträffa, annat än hos de svarta fåren.

än...

Svar på tråden Min vän kommenterade att min pojkvän har en tatuering på halsen?