Min vän kommenterade att min pojkvän har en tatuering på halsen?
Petrol skrev 2013-10-15 09:11:09 följande:
Vad är en konstig symbol då? Jag menar, vad som är obegripligt för dig kan ha betydelse för mig:) Eller menar du mer kontroversiella symboler så att säga?Det där med att halsen/händerna/pannan tatuerar man inte innan man har åtminstone några andra tatueringar har jag aldrig riktigt förstått heller. Om jag har en ide om vad jag vill ha och var jag vill ha det, då är det ju det jag vill ha och just den grejen jag är säker på. Om man skulle börja tatuera sig över resten av kroppen för att motivera en halstatuering så snackar vi ju verkligen om tatueringar man riskerar att ångra senare:)
Jag tror man hade märkt på personen i fråga om symbolen inte hade varit bekväm att ha. Även om jag själv inte hade vetat vad den stod för så tror jag att man hade märkt på omgivningen om hans symbol var "oacceptabel".
Jo, visst kan man tatuera dessa ställen först, utan att han andra tatueringar.
Jag vill själv tatuera mina händer utan att jag har några andra synliga tatueringar.
Menade mest bara med det exemplet att man får en annan bild av de som är tatuerade över stora delar av kroppen. Det hade för mig varit två skilda saker att "kommentera" en enda tatuering på halsen, eller att kommentera att någon har halsen tatuerad. Om du förstår hur jag tänker då.