Anonym (patetiskt) skrev 2013-10-15 16:55:13 följande:
Eller så är det en person som helt enkelt tycker det är snyggt och inte låter gamla mossiga normer stå i vägen för det hen vill göra.
Och om någon kopplar ihop det med gängmedlemsskap så är det den personens förlust och problem.
Antingen följer man med såna här normer eller så står man upp mot dom och låter inte såna få styra ens liv och val.
Och en tatuering säger aldrig något om personens värderingar varken till eller ifrån om inte personen själv har sagt att det är så.
Man ska vara försiktig med att göra kopplingar mellan företeelser, det kan hända att man kopplar helt åt skogen.
Det är klart att personen inte måste vara gängmedlem, men jag skulle ändå tycka att det är lite märkligt att en vanlig hederlig människa inte har något problem med att alla hen möter tror att hen är en gängmedlem. Kanske tycker personen ändå att gängkulturen är cool? Sen blir jag gärna motbevisad, men jag tycker inte att det är särskilt märkligt att personen bemöts med lite misstänksamhet.
Petrol skrev 2013-10-15 16:55:28 följande:
Om man kopierar in den fungerar den:)
Träffar du många gängmedlemmar fresten? jag tycker mig se åtminstone någon dagligen med en tatuering på halsen, och jag tror skillnaden mellan mig, och många i tråden är så enkelt att jag inte utgår från att de är gängmedlemmar pga deras tatuering, medan vissa andra helt kallt räknar med det tills motsatsen är bevisad.
För ska jag vara helt ärlig så är jag själv inte organiserat kriminell, och jag har stora svårigheter att tro att någon eller iaf väldigt få i den här tråden är det och faktiskt har någon aning om alls vilka medlemmar de kriminella gängen som finns i sverige har annat än några topshots som råkar synas i tidningarna ibland.
Jag har inte sett många med tatuering på halsen, men det handlar som sagt inte om att personen uppenbarligen är gängmedlem, utan om att personen inte verkar ha några problem med att bli associerad till gäng, vilket även det är problematiskt. För att dra till med ett riktigt uttjatat exempel så är ju swastikan en gammal symbol som används i t ex. Indien. En person i Sverige skulle kanske vilja tatuera in den av den anledningen, men jag skulle tycka att det var märkligt att personen inte har problem med att bli tagen för nazist.