Inlägg från: LillGris |Visa alla inlägg
  • LillGris

Kaffe eller te?

Både och. Kaffe i sanslösa mängder på dagen och hinkar med te på kvällen.

• LillGris
    DenNamnbitne skrev 2013-10-14 18:54:30 följande:
    Kaffe kan vara gott någon gång ibland men....

Te är mitt liv, en väldigt central del av mitt liv: fruksot och te, lunch och te, kvällsmat och te, litteratur och te, film och te, musik och te....ja ni förstår 

Bäst är Lapsang Souchong 

Näjje, bäst är spirulina! Eller sir williams.
  • LillGris
    DenNamnbitne skrev 2013-10-14 19:53:46 följande:
    Sir Williams är väldigt gott, men lite menlöst. Spirulina känner jag inte till dock. Inget är dock som en kopp rykande Lapsang. Mer tjära till folket! 

Jo Lapsang är supergott faktiskt :) spirulina är vitt te, jag brukar dricka det innan jag går och lägger mig för då är jag alltid så tesugen men kan inte sova på svart te :)
  • LillGris
    DenNamnbitne skrev 2013-10-14 20:18:02 följande:
    Jag kanske skulle prova det där teet. Dock har jag aldrig någonsin haft svårt för att sova, men alltid kul att prova nya téer. 

Ja.. Min sambo blir lätt hysterisk, hag har över 30 lösteer hemma, han tycker det räcker med en påse earl grey...bah.
  • LillGris
    fluu skrev 2013-10-15 16:38:35 följande:
    Måste fråga här med....

De flesta kaffedrickare jag känner säger att de i början tyckte att kaffe smakade apa, men att de "tränade upp sig" till att gilla smaken och sen var fast? Var det så för er med? Samma säger öldrickare.

Nja, jag gillade inte svart kaffe i början men med mjölk gillade jag det. Nu avskyr jag kaffe med mjölk..
  • LillGris
    fluu skrev 2013-10-15 22:07:57 följande:
    Hört många säga så ;) Själv förstår jag inte varför man fortsätter att dricka när man inte gillar det. Dricker inte kaffe eller alkohol av den aledningen ;)

Haha men jag gillade det, om det var mjölk i, det brhövde jag inte vänja mig vid :) sen blev jag gravid och spydde som en gris av kaffe med mjölk, så då blev det svart ;)
  • LillGris
    Juronjaure skrev 2013-10-15 22:19:19 följande:
    Samma här. Slutade med mjölk när jag blev vegan, och led av svart kaffe ett tag innan jag vande mig. Prövade med mjölk igen när jag slutade vara vegan och tyckte att det smakade för jävligt...

Mm jag råkade ta sambons kaffekopp idag, med mjölk, ingen hit direkt :/ eller som min käre far som petade ned två sockerbitar i mitt kaffe, uck!!
  • LillGris
    Juronjaure skrev 2013-10-15 22:25:07 följande:
    Hellre inget kaffe än kaffe med socker...Ewwww...

Verkligen!!
Svar på tråden Kaffe eller te?