• Petrol

Vad tycker ni om denna idé att få ihop pengar?

Generellt brukar ju liknande privata fundraising projekt erbjuda något i utbyte i efterhand mot insattsen.

Vad har jag eller någon annan att tjäna på att investera i projektet?

jag skulle nog försöka nå ut till andra musiker eller artister på väg upp och försöka nå pengar till investeringen den vägen, kanske mot studiotid eller kraftigt rabbaterad produktion längre fram?

Lite löst  sådär, men något att spinna vidare på iallafall.

Skänk 1krona tror jag inte att ni kommer att komma speciellt långt på om jag ska vara ärlig.

• Petrol
    Fridaa87 skrev 2013-10-14 11:29:57 följande:
    OBSERVERA att detta var en idé bara.... och ni som skulle klaga kunde låta bli att skriva. läs HELA inlägget
    Det är väl bra att få feedback på iden? Eller ville ni bara ha bekräftelse.
    Jag har ju exempelvis gett en liten lös ide  på hur ni skulle kunna förändra iden och kanske göra den med sälj och genomförbar men det har du tillexempel låtit bli att svara på.

Du behöver ju inte bara slå ifrån dig att iden var korkad och springa iväg. Försök att forma om iden här istället, men den input du/ni får. Annars kommer det bli väldigt svårt att driva ett företag framöver misstänker jag om man på 10min konstaterar att iden inte funkade och sen slår ifrån sig typ.

Jag tror helt klart ni kan komma dit ni vill, men ni måste chilla lite,strukturera upp det helt enkelt:)

Lycka till!
  • Petrol
    Fridaa87 skrev 2013-10-14 12:32:01 följande:
    Feedback var ju tanken.... inte en massa inlägg om dur korkat detta är för det är skrivet i inlägget att ska man bara "hacka" behöver man inte svara
    Sluta känna dig som ett offer. Ingen har hackat på dig förän du började slå ifrån dig.

Frågor som: Skulle du skänka pengar under liknande omständigheter? Vilka tänker ni ska skänka pengar? Var ska ni lägga upp profilen? Och den typen av frågor som har kommit är ju väldigt berättigade för att kunna ge någon form av konstruktiv respons överhuvudtaget och om du funderar en stund så kanske du också ser det?

Det är inte min mening att vara elak, det ska du inte tro, utan att försöka ge dig en lite mer realistisk bild av vad som kan vara möjligt och vad ni kan förvänta er av eran ide och det är det ju flera andra som också gjort, men det kräver ju något av dig också så att säga:)
Svar på tråden Vad tycker ni om denna idé att få ihop pengar?