Inlägg från: skogsvitter |Visa alla inlägg
  • skogsvitter

Ger jag för lite mat?

Tycker också det låter osedvanligt mycket om man ser till mängden fast föda, vad är det för konstig BVC som tjatar om mellanmål när han redan i nuläget äter så mycket mat?! Snacka om att hon måste vara inrutad i låsta mönster... som jag ser det kan du räkna mackan och gröten vid 8-9 som ett rejält stadigt mellanmål med tanke på att ersättningen bör räknas som frukost. Det är ju liksom väldigt täta mål... hon måste ju ha tänkt helt fel.

• skogsvitter

Alltså missuppfatta mig fel, jag tycker det är bra med täta mål, så jag tycker det ser bra ut. Din bebis har redan alla mål som behövs, och ditt mellanmål ligger ju redan där även om din sköterska inte har fattat det ännu...

• skogsvitter
    2009 skrev 2013-10-23 10:41:35 följande:
    Vår 8,5 mån väger också 10 kg men är 74 lång. Han äter mycket mindre mat än ditt barn, ungefär så här: Ersättning vid 09 då vi kliver upp, 1/2 burk mat till lunch, 1-2 smörgåskex alt macka på em., ersättning till middag och kanske lite plockmat från våra tallrikar, ersättning till natten vid 19-20. Äter 1 gång under natten också, vid 4-5 tiden.
    Får han ingen ersättning alls mellan lunch och middag??
Svar på tråden Ger jag för lite mat?