• Comet

Hur mycket pengar lägger ni på doppresent / present till nyfödd?

Hur mycket pengar kan ni tänka er att lägga på en doppresent alt. present till en nyfödd (inte alla som döps) Anta att personen som har fått barn står dig ganska nära, t.ex. syster/bror, en vän eller liknande.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket pengar lägger ni på doppresent / present till nyfödd?
  • Apopan

Jag tycker det är så kul att köpa presenter till småttingar, så det kan skena iväg till uppåt 2000kr, vilket är jättemycket pengar för mig och sambon... Köper sällan presenter till vuxna över 100kr :P

• Comet
    Apopan skrev 2013-10-14 22:45:51 följande:
    Jag tycker det är så kul att köpa presenter till småttingar, så det kan skena iväg till uppåt 2000kr, vilket är jättemycket pengar för mig och sambon... Köper sällan presenter till vuxna över 100kr :P
    Oj, ja det var ganska mycket. Men visst är det roligt! Vad brukar du köpa för 2000 kr?
  • vampyria2

Hm till min brors barn handlade jag för runt tusenlappen, mina kusiners barn fick för runt 500 kr.

• fluu

Beror på till vem. Till ett barn vars föräldrar jag inte känner så väl/inte träffar speciellt ofta - typ 400 spänn. Till ett barn som står mig närmare mer.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Apopan

Comet: Ja, det blev till att käka mycket gröt och potatissoppa den månaden ^^... Senast köpte jag en stor korg och fyllde med diverse, är ju också därför det skenar iväg. En får köpa en mindre korg till nästa gång ;)

• Comet
    Apopan skrev 2013-10-14 23:10:00 följande:
    Comet: Ja, det blev till att käka mycket gröt och potatissoppa den månaden ^^... Senast köpte jag en stor korg och fyllde med diverse, är ju också därför det skenar iväg. En får köpa en mindre korg till nästa gång ;)
    Ja det gäller att prioritera!
    Bra idé att köpa en korg och fylla den med massa roliga saker!
  • Comet

Om ni har roliga idéer på doppresent får ni gärna inspirera mig lite!
    Jag har svårt att komma på något...

• Duckan

Beror helt på relationen till barnet! När makens syskonbarn döptes har presenterna legat på 1500 kr. Maken är gudfar till två av dessa. Till en god väns barn kring 500 kr i snitt gissar jag.

• Comet

Hittills har de flesta röstat på 350 kr och det var väl ungefär det jag hade tänkt mig också, kanske lite mer. Brukar ni ge någonting till föräldrarna också eller är det bara barnet som får present?

• Bling1975

Till min brors barn så beror det på vad jag vill köpa. Men kanske runt 1000 kr. Till en vän runt 500 och till en bekant runt 300.

Svar på tråden Hur mycket pengar lägger ni på doppresent / present till nyfödd?