• Comet

Hur mycket pengar lägger ni på doppresent / present till nyfödd?

Hur mycket pengar kan ni tänka er att lägga på en doppresent alt. present till en nyfödd (inte alla som döps) Anta att personen som har fått barn står dig ganska nära, t.ex. syster/bror, en vän eller liknande.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket pengar lägger ni på doppresent / present till nyfödd?
  • Minniemousemommy
    Comet skrev 2013-10-14 22:42:33 följande:
    Hur mycket pengar kan ni tänka er att lägga på en doppresent alt. present till en nyfödd (inte alla som döps) Anta att personen som har fått barn står dig ganska nära, t.ex. syster/bror, en vän eller liknande.
    Jag lägger 200-250 på vänners barn, men skulle jag bli gudmor så skulle jag lägga runt 500 tror jag. Älskar små söta dopgrejer. :)
  • lovely89

Min syster ska snart få barn och vi har köpt barnvagn, kläder och bärsele. så blir ca 4000:-

• aleakim

Makens kusinbarn ska döpas på lördag och vi har köpt en stickad mysdress, kostade 230 tror jag och det räcker tycker vi. Sen när syskonbarnen börjar komma så lär det nog bli en högre summa, lite beroende på vad man hittar såklart. 

• Comet
    lovely89 skrev 2013-10-24 15:18:29 följande:
    Min syster ska snart få barn och vi har köpt barnvagn, kläder och bärsele. så blir ca 4000:-
    Oj, det var inte direkt lite! Då har hon ju nästan allt hon behöver!
  • lovely89
    Comet skrev 2013-10-25 21:43:58 följande:
    Oj, det var inte direkt lite! Då har hon ju nästan allt hon behöver!
    Mjaa man får ju inte så mycket idag för 4000:- direkt.
  • Comet
    lovely89 skrev 2013-10-26 08:01:59 följande:
    Mjaa man får ju inte så mycket idag för 4000:- direkt.
    Men det är mycket pengar att köpa presenter för tycker jag.
  • lovely89
    Comet skrev 2013-10-26 11:00:25 följande:
    Men det är mycket pengar att köpa presenter för tycker jag.
    Ja det klart det är mycket pengar och det är synd att man inte kan få mer för de pengarna, men det är viktiga saker och då kostar det.. :) 
  • JennieCH

Vi köper både present när barnet föds + sedan en doppresent. Brukar köpa en dopnalle, Väldigt fina och personliga. Till min systers barn blev det även ett graverat smycke.

• Comet
    JennieCH skrev 2013-10-26 13:27:16 följande:
    Vi köper både present när barnet föds + sedan en doppresent. Brukar köpa en dopnalle, Väldigt fina och personliga. Till min systers barn blev det även ett graverat smycke.
    En dopnalle var ju en bra idé också! Kände jag inte till innan, tack för tipset!
  • blomman02
    lovely89 skrev 2013-10-24 15:18:29 följande:
    Banvagn, bärsele och kläder för 4000? Trodde de flesta barnvagnar kostade mer än så idag men så är kanske inte fallet, låter i vilket fall som väldigt billigt, Hoppas hon uppskattar det…..
Svar på tråden Hur mycket pengar lägger ni på doppresent / present till nyfödd?