• JA77
    Äldre 31 Oct 15:07
    1674 visningar
    13 svar
    13
    1674

    Förlossningsbrev - behöver tips!

    Erizajo skrev 2013-10-15 08:14:14 följande:
    Jag tycker du ska ta med två viktiga saker om du är förstföderska, dels att du vill ha information om vad som händer hela tiden, min första förlossning var en mardröm, kändes som att ingen berättade någonting för oss, och vi visste inte ens om vi skulle vara kvar eller inte! Det andra är att be att få slippa ha praktikanter som gör "grovjobbet", när jag fött min första blev jag sydd av en praktikant, det tog 40 minuter!!! Och det var inte mycket, hade tagit Max 10 min för en rutinerad, och när du äntligen fått ditt mirakel vill du bara få vara ifred med din lilla familj! Lycka till!
    Knappast en praktikant, utan en student.
  • JA77
    Äldre 1 Nov 10:18
    #12
    Erizajo skrev 2013-11-01 09:26:58 följande:
    Ja en student som hade PRAKTIK!
    Det är skillnad på student och praktikant. En BM-student är en sjuksköterska som arbetat i flera år. Inte vilken outbildad person som helst, alltså. 
    Myran76 skrev 2013-10-31 15:35:48 följande:
    Ett tips för att få med mycket och ändå göra det läsbart är att använda dig av listor eller feta rubriker över varje förklaring. Tex kan jag tänka mig att en del text behövs för att förklara panikattackerna och då kan en rubrik över hjälpa BM att snabbt se vad detta stycke handlar om. Du kan också ta fram gula överstrykningspennan och gula de nyckelord som är viktiga att de snabbt kan hitta.

    Saker att ta med är: Önskningar om smärtstillande (både medicinsk och naturlig), att du vill bli informerad eller tillfrågad innan de utför något, om du vill ha babyn på magen direkt eller om den ska tvättas först. Och om det är något speciellt du vet att du gillar eller blir galen av när folk säger/gör.
    Vid en ev panikattak hos TS kommer BM INTE att kolla i brevet, utan vara nära TS. Ett brev är ingen manual. 


     
Svar på tråden Förlossningsbrev - behöver tips!