Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Är du överviktig enligt BMI?

BMI - enligt min källa (länken) - över 25 räknas som övervikt och under 19 som undervikt. Här kan ni räkna ut BMI: www.markazits.com/diet/bmi.php

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du överviktig enligt BMI?
  • Anonym (?)
    Anonym (..) skrev 2013-10-15 09:49:49 följande:
    Är normalviktig.

Men! Normalvikt räknas från 18,5 upp till 24,9.
    25 eller mer är övervikt.
    18,4 eller mindre är undervikt. 
    Vissa sidor säger BMI under 18 som undervikt, vissa under 18.5 eller 19. Vissa läkare påstår till och med att BMI under 20 är undervikt. Gjorde det lätt för mig och gick efter det "uträkningssidan" sa Glad
  • Anonym (?)
    singel pappa83 skrev 2013-10-15 12:17:30 följande:
    Funkar inte alls om man tränar! bmi tar ju inte in i ekvationen att dom extra kilona faktiskt kan vara muskler,utan för dom är d bara fett!  å alla vet att muskler väger mer än fett!  är på gränsen till överviktig/fetma å då har ja bara lite mage men väldigt tränade armar/ben samt muskler under magen! 
    Jag vet, jag har BMI 18.1 och ska alltså vara på gränsen till normalvik enligt vissa sidor, men jag har samma mått som när jag hade BMI 15. Anledningen är att jag har mer muskelmassa nu och väger mer fast jag är lika smal som innan. Funkar på andra hållet också, man kan ha övervikt enligt BMI men ändå vara hur fit som helst.
  • Anonym (?)
    Thotis90 skrev 2013-10-15 13:28:30 följande:
    Nej. Jag har 5 kg kvar innan jag räknas som överviktig baserat på BMI. Jag känner mig dock redan fet...
    Det är individuellt, jag har varit mullig men aldrig haft över BMI 19.5. Skulle jag har tex BMI 23 skulle jag se ut som en blobb, så det är klart man kan vara "fet" trots att man inte är överviktig.
  • Anonym (?)
    Thotis90 skrev 2013-10-15 13:48:39 följande:
    Jag är i alla fall inte fet, fast jag känner mig som det. Jag har dock en oproportionerlig kropp då alla kilon lägger sig på underkroppen när jag går upp i vikt (har vägt som mest 64 kg). 
    Det har jag med, bara lår och mage men inga bröst. Menar inte att DU är fet men jag är en sån människa som inte kan ligga i övre kant av normalvikt utan att se ut att ha fetma.
  • Anonym (?)
    Ernst Hugo skrev 2013-10-15 20:49:09 följande:
    Japp BMI 27. Är 191 lång och väger 99. Gick upp 5 kg när jag började träna 4 istället för 2 dagar i veckan.
    Samma här, fick BMI 18 istället för 15 när jag började styrketräna men ser lika spinkig ut och har samma mått Tungan ute
  • Anonym (?)
    Severus skrev 2013-10-17 14:21:47 följande:
    Beräknade just och fick 22
    Har en bit kvar.
    Till?
Svar på tråden Är du överviktig enligt BMI?