• Anonym (TS)

Atypisk autism

Jag fick diagnosen atypisk autism för några år sedan, men jag har aldrig fått någon förklaring på vad detta innebär. 
     Det jag har förstått är att man inte fyller alla kriterier för asperger eller autism, men ändå tillräckligt många för att få en diagnos. 

Någon mer som fått denna diagnos? 
    Hur påverkar den er? 
    Vad är skillnaden mellan er och så kallade "normala" människor?

Ni som har asperger eller autism som inte är ATYPISK autism, svara inte tack.

• Svar på tråden Atypisk autism
  • Anonym (TS)

Ni som känner någon med denna diagnos får gärna berätta hur personen är.

• Anonym (TS)

Skulle ni båda vilja berätta lite mer om era problem? På viket sätt har ni problem med det sociala osv?

• Anonym (TS)

När jag läser om autism, asperger osv så fattar jag inte alls varför jag har fått diagnosen. 
    Visst, jag har problem att städa, se folk i ögonen och hålla ett samtal med folk jag inte känner (om jag inte bara ska svara på frågor). Men är någon jag känner med eller om alkohol är involverat så har jag inga problem med det längre.
    Det lilla kan väl inte räcka för att sätta en diagnos?

• Anonym (TS)
    Anonym (Mimmi) skrev 2013-10-16 08:42:57 följande:
    Intressant att så många här i tråden har problem att städa, det har inte jag. Varken att städa eller betala räkningar. Vad är det som gör att det blir problem?

TS: Varför utreddes du från början?
    När det gäller städning har jag svårt med var jag ska lägga alla grejer och vad jag ska börja med. 

Jag har ingen aning. Det är ingen som har berättat någonting alls om varför jag utreddes, varför jag fick en diagnos eller vad den innebär. Det enda dom sa till mig var "Gå hem och googla asperger." 
Svar på tråden Atypisk autism