Ungefär hur mycket kan en liter vatten kosta när man bor i villa?
Vet att det varierar på avtal men på ett cirkum? Nån som vet? Min sambo som har koll på det där o törs inte fråga innan jag vet ungefär hur mycket jag slösar varje månad ;) hahaha.
Snubblade över en artikel om hur mycket vatten man slösar som ger dyra vattenräkningar och började fundera på hur mycket jag själv förbrukar på en dag.
Vi har en toalettstol med ca 10år på nacken & 2 spolalternativ. Standard för dessa två är tydligen ungefär 2liter för liten spolning och 4liter för en stor.
Insåg att jag ALLTID använder den stora knappen, och då jag är gravid o går hemma hela dagarna blir det säkert minst en 15ggr per dygn som jag går på toaletten iom att det springs en hel del på nätterna..
Detta innebär att jag gör av med säkert minst 60l vatten per dygn i enbart toalettspolning. För att inte tala om att jag diskar under rinnande vatten.
60l per dygn - 1800l i månaden på enbart min toalettspolning. Sen tillkommer ju som sagt diskning, tvättning, duschning, handtvätt m.m. Blir ju galet mycket eller?