Samlar du på något?
Är du en hoarder eller gillar att samla på saker? Vad samlar du på?
Är du en hoarder eller gillar att samla på saker? Vad samlar du på?
Japp opaler och smycken.
Näe men jag samlade förr på Pierrotsaker (dockor, masker o annat jag kom över).
Inte längre men när jag var liten så samlade jag på stenar! Asså inga speciella utan vanliga stenar!
Mamsen var tokig på mig xD
Nja, samlade på grodor och apor när jag var liten (gosedjur, tavlor, prydnader) men nu samlar jag inte aktivt. Notböcker/blad är väl det jag samlar på mig om något. Och recept från tidningar och sånt.
Har alltid varit samlare, men inte nödvändigtvis på samma saker.
Mina två yngsta samlar oxå på stenar, både fickor och väskor fulla varje dag
Inte aktivt så att jag letar längre, men jag har ju min grodsamling :), och säger ju inte nej om jag får en ny groda nån gång då och då!
Har också försökt samla på mig alla Maria Langs och makarna Trenters deckare... Har inte riktigt alla, me det är nära, så om jga liksom ramlar över nån bok jag saknar så köper jag den. Men *letar* inte.
Jag samlar på float-pennor. Det började när jag var liten och har bara blivit fler och fler genom åren.
Skor, haha.
Muminprylar. Eller ja, det är mest andra som samlar muminprylar åt mig. Det började med att min syster köpte böckerna och lite småplock, sedan fick andra för sig att "aha, hon gillar muminprylar, då köper jag det till henne", så nu får jag alla möjliga muminrelaterade saker av människor i min omgivning...
Böcker. Mina böcker är min skatt Har svårt att göra mig av med böcker, även om de är dåliga.
Räknas kunskap? Är extremt vetgirig och kan sitta i timmar och titta på dokumentärer och läsa rapporter inom olika områden. Men det är ingen materiell samling, så det räknas antagligen inte.
Jag samlar på inredning med djur, helst fåglar.
Nej, inget specifikt. Jag sparar vissa saker som betyder något speciellt för mig, men jag samlar inte saker för samlandets skull. När jag var liten hann jag väl med att samla på det mesta, men det var en övergående fas.
Har gjort. Gick igenom en period när jag köpte änglar när helst jag kom åt.
Vanskapta växter!
Samlar på kuriosa kring mina "idoler".
jag samlar, men tänker inte säga på vad.
Samlar på högskolepoäng